Gå till innehåll

Problem med HD kameran MPEG4


Recommended Posts

Hejsan!

Jag trivs bäst framför kameran så jag är inte så bra på detta men jag har googlat och installerat så extremt mycke program och codec så ja skiter snart ner mig.

 

Tänkte höra om någon har erfarenhet av HD kameror som spelar in i MPEG4.

Varken Pinacle eller Premiere vill handskas med formatet, och jag har tillockmed problem att hitta converteringsprogram som vill röra MPEG4... och när vi är inne på konvertering... man får ju veta vad man gör, man vill ju inte tappa kvallité, annars finns det ju ingen mening med HD kamera... känner att jag gått in i en vägg här, någon som har erfarenhet kring detta? Vore väldigt tacksam för svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har dessvärre inget bra svar men jag vill veta samma sak. Jag har en kamera som spelar in i h.264 och det är helt omöjligt att redigera vettigt så jag måste konvertera till något annat format. Men jag vill inte heller förlora kvalitet etc så om någon där vet så säg till...

 

/M

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hittade ett program som gör om det till avi som är enklare att handskas med, det går snabbt, filerna tar lika mycke som flrut så jag hoppas att kvallitén kvarstår,

 

http://datorn.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=a1108748-4cf9-4397-b942-7a90ea0e9078

 

Jättebra tips!

Det verkar som att programmet bara byter behållare på filerna men inte konverterar video och ljudströmmen på något sätt. Med andra ord så behålls originalkvaliteten men filen får ändelsen avi istället.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...