Shelly Postad 25 januari 2010 Postad 25 januari 2010 Rekommendation på bra skräckfilmmanus Skulle gärna vilja läsa lite flera bra skräckfilmmanus så jag undrar om det är någon som kan rekommendera några. Gillade Halloween, det var ett shooting script men det var tydligt och bra rakt igenom. Ett manus som jag inte blev särskilt imponerad av var The Burrowers där det var utskrivet ”Jump Scare”, visserligen bara en gång men jag gillade det inte. Vad tycker ni förresten, ska man skriva ut att det ska vara ett jump? Känns dumt tycker jag men men… Alien ska ha fått beröm som bra skräckmanus så det är härnäst på listan, finns det fler bra? 0 Citera
carl76 Postad 27 januari 2010 Postad 27 januari 2010 Ligger 2.st på imsdb.com Lord of illusions - Clive Barker House of a 1000 corpses - Rob Zombie Carl76 0 Citera
StenR Postad 27 januari 2010 Postad 27 januari 2010 The Shining: http://www.imsdb.com/Movie%20Scripts/Shining,%20The%20Script.html 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.