Gå till innehåll

Spara Celtx i pdf?


onlyme

Recommended Posts

Jag och dessa program, jaja.

 

Har stött på nästa problem, nån som har lust att bena ut det för mig.

 

När jag ska spara manuset i pdf, då trycker jag Typeset/pdf nere snett till vänster.

Men adobe 9,3 kan inte öppna det, då står det: Det gick inte att öppna "XX.pdf" eftersom filtypen inte stöds eller filen är skadad( t.ex för blablablabla).

 

Det konstiga var, tycker jag att den gick inte att öppna som pdf i Celtx heller.

 

Jag tjoade runt mellan trådarna men hittade inte svaret där, så därför skapar jag en ny tråd.

 

Tacksam för svar.

 

Strindberg hade det lätt han! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad har du för version av Celtx? Har du försökt en gång till?

 

Jag har 2.7. Ja jag försökte tre, fyra gånger. Klickade runt lite desorienterat nu på morgonen, :) så när jag högerklickade på genvägen, och valde properties, compatibility, så står det att det här programmet är kombitabelt med xp. Har Windows7. Kanske har med det att göra?

 

För övrigt så låste det sig ett par gånger igår, och ena gången blev allt vitt, andra gången så var det bara så att man inte kunde skriva. Startade om programmet, då hade den sparat allt till den punkten. Kanske också har med Windows 7 att göra.

 

Jag ska, när jag vaknar till lite mer. ;) tanka ner Celtx på tantens dator, hon kör iof sig med vista. Men är värt att prova.

 

Tackar, så länge.

Mvh Onlyme.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om någon får/ har samma problem så tänkte jag bara informera att nu funkar det.

 

Jag fixade problemet, nä där ljög jag. Problemet är fixat, är mer korrekt.

Frågade en av de som lever här under samma tak, om han hade någon idé.

 

En tanke som han hade var att i stället för att öppna det med Adobe 9,3 så skulle jag prova att öppna det med ett default program och där välja Adobe 9,3. Pling så öppnades det korrekt.

 

Dessa maskiner. :) Så underbara och hatiska samtidigt.

 

Mvh Onlyme

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...