seabass Postad 23 januari 2010 Postad 23 januari 2010 Hej! Jag har: * en SD-dvd-skiva med en VIDEO_TS-mapp * en okomprimerad .mov-fil 1920x1080 * en komprimerad .mov-fil H.264 1024x576 Dessa tre filmer är totalt strax under 60 min och jag vill ha alla tre på en ny SD-dvd. Hur ska jag göra? Jag har Final Cut Pro-paketet med Compressor och DVD Studio Pro. Tack för svar! Mvh, S 0 Citera
mzreklam Postad 30 januari 2010 Postad 30 januari 2010 Hej! Jag har: * en SD-dvd-skiva med en VIDEO_TS-mapp * en okomprimerad .mov-fil 1920x1080 * en komprimerad .mov-fil H.264 1024x576 Dessa tre filmer är totalt strax under 60 min och jag vill ha alla tre på en ny SD-dvd. Hur ska jag göra? Jag har Final Cut Pro-paketet med Compressor och DVD Studio Pro. Tack för svar! Mvh, S Jag skulle skapa en seq som prores med rätt pixelmått 1024x576 sen dra in allt på den och rendera och göra allt färdigt sen exp till dvd genom compressor 0 Citera
seabass Postad 13 februari 2010 Författare Postad 13 februari 2010 Tack för svaret! Bör man använda prores även för SD alltså? Jag har fått för mig att det enbart gäller HD-material. Jag har missat något ganska fundamentalt tror jag, men om jag har låt säga en h.264-fil som jag vill ha bara första halvan av, måste jag då först rendera om den till något editeringsbart format för att sedan komprimera den till h.264 igen? Det går liksom inte att bara klippa bort slutet och trycka spara? :D Videoformat och codecs är krångligt alltså! 0 Citera
mzreklam Postad 15 februari 2010 Postad 15 februari 2010 Tack för svaret! Bör man använda prores även för SD alltså? Jag har fått för mig att det enbart gäller HD-material. Jag har missat något ganska fundamentalt tror jag, men om jag har låt säga en h.264-fil som jag vill ha bara första halvan av, måste jag då först rendera om den till något editeringsbart format för att sedan komprimera den till h.264 igen? Det går liksom inte att bara klippa bort slutet och trycka spara? :D Videoformat och codecs är krångligt alltså! Du kan självklart klippa filen i FC eller i Qucktime innan 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.