Gå till innehåll

Ork, lust, engagemang, kunskap.


onlyme

Recommended Posts

Hej igen. : )

 

Som rubriken löd, är det någon som har det?

 

Satt i köket igår och övningspitchade det jag skrivit i dagarna, för att få lite feedback även om de är på amatörnivå, ( men filmälskare) men där är ju jag med.

Efter ett storslaget tal av mig, haha, nä det var tyvärr sönderhackat, med en massa " ja, men varje fall så" ( tur jag var hemma).

 

Ja, men varje fall så :) sa en av familjemedlemmarna som iof sig vet att jag inte gillar fantasy.

- Du som inte gillar fantasy skulle egentligen skriva en pilot som är enbart fantasy.

 

Tänkte på ett djupare plan på detta, att bara för att jag inte gillar det som finns, betyder ju inte det att det inte är helt omöjligt, fantasi har jag ( tycker jag), ser allt i bilder, mm.

Så jag började skriva, för att se vad som fanns i mitt huvud. Det som trillade fram bifogar jag här.

 

Sen slog det mig, att detta är ju egentligen en uppgift man ska vara två på, för att kasta, testa och förkasta idéer med.

 

So back to the question!

 

Är det någon som har alldeles för mycket fantasi, tid, kreaktivitet mm som skulle kunna tänka sig att i extremt långsam takt försöka få fram ett pilot avsnitt, plus extra material för säkerhets skull?

 

Mvh Onlyme

Jalgbrant pitch.docx

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Den här intrigen säger mig ingenting, är det ens fantasy? vilken inriktning har du tänkt? drama, komedi?. Och hur kommer det sig att han kunde vara på apoteket på nätterna?

 

Fantasi har jag i överflöd, kreativitet likaså, tid finns till det mest nödvändiga, men skulle det vara intressant så går det alltid att skapa tid.

 

Kom gärna med mera info om det här så kanske något är möjligt.... Tycker det är synd om en vädjan om samarbete skulle passera helt obemärkt förbi :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Den här intrigen säger mig ingenting, är det ens fantasy? vilken inriktning har du tänkt? drama, komedi?. Och hur kommer det sig att han kunde vara på apoteket på nätterna?

 

Fantasi har jag i överflöd, kreativitet likaså, tid finns till det mest nödvändiga, men skulle det vara intressant så går det alltid att skapa tid.

 

Kom gärna med mera info om det här så kanske något är möjligt.... Tycker det är synd om en vädjan om samarbete skulle passera helt obemärkt förbi :-)

 

Så här har jag funderat.

Detta är endast en abstrakt ram, som man vrida åt alla håll och kanter.

Fantasy för mig, är för mig sådant som inte kan vara sant.

Inriktningen tänkte jag antingen som barnprogram, eller vuxenbarnprogram, typ familyguy, beroende på hur vulgär man ska vara med dialogen etc.

En komedi med sensmoral kan man väl säga i korta drag.

 

Nedan ett exempel:

 

Att han är på apoteket, är bara en tillfällighet, för han blir vräkt i från sin lägenhet för att han beter sig mysko. ( Kanske flashbacks från hans gamla tillvaro där Grannarna var rädda för honom).

 

Anledningen till att han hamnar på apoteket ( eller vilken lokation som blir att stämma bäst med storyn) är (kan vara) att han efter att ha blivit vräkt, blir så deprimerad att han börjar höra vissa "döda" ting prata ( eventuellt djur också) så när han sitter på en parkbänk så kommer det förbi en katt, eller hund, eller kanske en leksaksgrävmaskin :) som tycker synd om honom.

 

Så han får en knapp som han kan använda för sitt nya boende.

Innan denna "pryl" hinner förklara färdigt så sticker den/det, så han går han runt och funderar med den här knappen, provar den på en massa konstiga sätt innan han tröttnar och kastar den, så den träffar en vägg (apoteksväggen).

 

Då blinkar det till och han går dit, när han ta på knappen så "poff" är han på insidan. Ja, någonting sådant. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Han kan ju bli vräkt från sin lägenhet där han håller på med alla sorters underliga experiment, rökutveckling, underliga ljud, explosioner och mystiska lukter etc. Grannarna kan bilda en "Frankensteinmobb" med brinnande facklor och driva ut honom.

Han kan försöka uppfinna en speciell sak som han aldrig lyckas med, men under den processen uppfinner han av misstag en massa andra stora grejer som han inte är intresserad av tex ett batteri som håller i massor av år, botemedlet mot aids, ja vad som helst.

 

Kanske "knappen" kunde göra att han kommer in på ställen där han absolut aldrig skulle ha kommit in på annars, tex riksdagshuset, sova i kungens säng eller kommunalfullmäktige där han på nätterna kan sitta och ändra politiska beslut innan dom skíckas ut för verkställan. Den knappen kunde han ju kanske flytta mellan olika ställen beroende vad han vill göra, kanske följer det med knappen restriktioner på att han kan bara göra goda saker annars förlorar han den.

 

Några ideér till att börja med, det är väl bara att börja gräva i skiten så smått, så kanske efter ett tag någon sorts struktur och innehåll med mening börjar visa sig :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...