Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag ska klippa lite bilder när någon pratar typ en tutorial. Filmen när personen pratar är i HDV 1440 x 1080 50i 1,333 Anamorphic.

Grafiken är swf och 1280 x ------ 12.fps

Jag redigerar i ppro och AE. Hur jag än gör så "håller" inte filen när jag exporterar.

Jag har provat exportera som allt möjligt. Men bilden blir även i dess orginal format bara slaskig vid rendering.

Jag har provat att flytta filen med dynamics till ae och renderat men det ser inte bra ut.

Vid ett tillfälle höll filen, det var när jag exporterade följande:

swf filen in i AE och öppna ny comp i samma format.

Exporterade som *.flv. Och då höll den måttet, men, jag kan ju inte redigera och kontrollera så bra i AE, så hur gör jag för att kunna arbeta i ppro???

Någon har erfarenhet och kan hjälpa :-)

Tack på förhand!

Postad

exportera swf-filen till ett annat format, t.ex. MPEG2 eller MPEG4/H.264 50i/25fps i samma upplösningen som HDV.

Sen importerar du och klipper. Därefter exporterar du i det format som är lämpligast beroende på vart filmen ska spela upp ifrån.

Postad
exportera swf-filen till ett annat format, t.ex. MPEG2 eller MPEG4/H.264 50i/25fps i samma upplösningen som HDV.

Sen importerar du och klipper. Därefter exporterar du i det format som är lämpligast beroende på vart filmen ska spela upp ifrån.

Hej Kimster, tack för snabba svar

Jag följde dina anvisningar men det ser lika illa ut ändå. Men....orginalfilen är swf, den är 900k i storlek och 2.5 minuter lång, den måste ha ruskigt låg bitrate.

Det kanske ordnar sig om jag får en större fil. Allt skulle ju fungera om jag vara kunde rendera som flv i ppr....Men vänta nu, det kan man juh.....Ska kolla

Postad

Nej det löste inte problemet.

Jag ska be och få testfilen i lite andra proportioner så kanske det går bättre. Har Ni några förslag vad man ska sampla grafiken med för inställningar?

Kan man filma i datorn i HDV Anamorphic....Eller är det bara square som gäller?

Postad

Jag vet iofs inte vad det innebär när du säger "illa" om det är dålig teknisk kvalité och om det är färgerna eller pixlar eller komprimeringen som ser dålig ut. Vilken superhögkvalités film som helst kan se dålig ut med fel inställningar.

Vad har du bitrate på SWF-filen? och vad vad exporterar du i för bitrate?

Postad
Jag vet iofs inte vad det innebär när du säger "illa" om det är dålig teknisk kvalité och om det är färgerna eller pixlar eller komprimeringen som ser dålig ut. Vilken superhögkvalités film som helst kan se dålig ut med fel inställningar.

Vad har du bitrate på SWF-filen? och vad vad exporterar du i för bitrate?

Sorry att det tog tid

Biraten är nog väldigt låg och felet som blir är att bilden upplevs suddig. Jag gissar på att den relativt hårdakomprmeringen som krävs för att få ner filmen slaskar sönder den.

Ska som sagt testa med ett klipp med högre rate, återkommer strax med det.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...