D_Odell Postad 9 januari 2010 Postad 9 januari 2010 Enormt tacksam för hjälp med denna! Jo denna procesdur är busenkel med Photoshop men när det gäller After Effects var det inte lika enkelt, i alla fall med mina kunskaper. Nedan finner ni vad jag försöker göra fast i After Effects. http://img294.imageshack.us/img294/3879/testat.jpg I Photoshop gör jag bara titeln och använder sedan Magic Wand Tool. Och har då det rätta bakgrundslagret. Men hur gör jag detta i After Effects 7.0? För vad jag ser finns inte Magic Wand konstigt nog. Än en gång enormt tacksam för detta! Deadline är ikväll. ;) Ha det! 0 Citera
Max_H Postad 9 januari 2010 Postad 9 januari 2010 Sorry, hängde inte 100 med på vad du ska göra men: Maska lagret > PreCompa det > Använd det sedan som Trackmatte? //Max 0 Citera
D_Odell Postad 9 januari 2010 Författare Postad 9 januari 2010 Hej! Hur maskar jag lagret? Hittar nämligen inte Wand i AE utan håller nu på med Pen Tool som tar bra med tid. Det som ska maskas är bara några ord, som sedan med masken ska låta bakgrundslagret lysa igenom. Alltså: Går det att skriva en text. Sedan maska (ex. wand). Sedan använda masken som ett lager som jag klipper ur det översta lagret. Så att sedan bakgrundslagret syns igenom det översta. Tyvärr suger jag på det egentliga termerna. Tack för försök att hjälpa. 0 Citera
Max_H Postad 9 januari 2010 Postad 9 januari 2010 Om jag fattar det rätt ska texten "maten är klar" vara genomskinlig? Blandningsläget "Luminosity" åstadkommer detta. Ett verktyg liknande Magic Wand finns inte tyvärr... Kan det vara enklare att importera delarna som separata lager till AE? Om du vill återskapa eller ändra Photoshop-texten kan du markera textlagret och via menyn Layer "Convert to editable text" göra om Photoshop text till After Effects text. //Max 0 Citera
D_Odell Postad 9 januari 2010 Författare Postad 9 januari 2010 Precis. Har fastnade dock med att göra maskar med Pen Tool så det blev något, dock inte med samma exakthet som typsnittsbokstäver. Men ändå nöjd och det vart lite kul med att dubblera texten och öka genomskinligheten. Men tack ändå och det känns som att det vore bra med en kurs i AE istället för att bara pröva sig fram, iaf så det blir lättare att ta emot feeback. http://img690.imageshack.us/img690/3237/testcopyj.jpg 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.