Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag ska nu försöka ladda upp två kortfilmer för festivalendamål genom den

enastående siten withoutabox.com (inga fler dvd'er världen över, bara att ladda upp)

De accepeterade formaten är Quicktime och FLV och mitt ursprungsformat är 1080p (.mov, apple pro res 422.) En långfilm på 90 minuter får ta ca 2gb, mina filmer är 4 respektive 7 minuter och bör alltså hamna på ca 100 respektive 170mb.

Jag använder Premiere och After Effects (CS3). Finns det någon som kan ge mej lite vägledning om hur jag utför dessa komprimeringar på bästa sätt. Förutom någorlunda rekmenderad filstorlek vill jag naturligtvis att kvaliteen ska vara i alla fall "helt ok".

vore mycket tacksam för hjälp.

kan för övrigt inte annat än rekomendera withoutabox.com

(imdb männskorna ligger bakom den)

Postad

Du kan ligga på ca 23 mb / minut med de parametrarna. Du skulle innebära ca 3000 kbps för video och 256 kbps för ljudet.

Lämpligt codec är väl h264 i båda fallen.

Jag använde nästa uteslutande MPEG streamclip för att komprimera min videofiler. Lätt att ställa in och bra resultat och snabb konvertering.

/KN

Postad

Jag antar att withoutabox.com komprimerar om din film. Bäst resultat nås om du laddar upp så hög kvalitet som möjligt, dvs "minimalt med komprimering".

Angående format, vilka codecs stöder dom (Quicktime är en behållare som kan innehålla vilken codec som helst)?

Är din film i Apple ProRes 422 så blir din 7 min film på drygt 5.5 GB. Bäst kvalitet i dagsläget med minsta storlek är att använda H.264.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...