Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

tjena jag filmar med en Canon HV30 och när jag har dragit in dom på datan och klippt ihop en liten film på 1 min så blir filen när jag renderar ut den nästan 120mb stor?

och då undrar jag vad jag ska rendera ut filmen i?

jag andvänder vegas pro 8.0 och renderar ut i avi.

tacksam för svar

Postad

Du behöver lära dig olika inställningar för export, codecs osv. AVI är bara ett behållarformat som inte säger så mycket om storlek eller kvalité.

Vissa grunder kan du läsa om här http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=25043

Finns jättemycket information på nätet och även många trådar här på forumet om just det du undrar över. Sök runt lite.

Sen om ni behöver mer hjälp ska ni redogöra för vart filen ska visas, på nätet, tv osv, på vilka plattformar och kanske vem som är målgruppen. Även vilken kvalité den bör vara i.

Ha med i tanken att göra högre kvalité desto större fil, så är det i regel alltid.

Tala gärna om vad som spelar mest roll - liten storlek eller hög kvalité.

Postad

Då vimeo komprimerar om ditt klipp så ska du ladda upp med högsta möjliga kvalitet för bästa resultat. Är du inte intresserad av kvalitet kan du gå ner i filstorlek.

Vad är ditt tidskrav vid uppladdning av 5 min film?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...