Hans Postad 1 januari 2010 Postad 1 januari 2010 Hej! Jag har som "hobby" att spela in konserter. Det är främst ett band jag jobbat åt, och har då även åkt med dem runt i sverige och sedan gjort en videoblogg som jag sedan lägger upp på deras myspace. Frågan är: Detta band är jag visserligen rätt bra vän med, men just nu får jag egentligen ingenting. Hur mkt är rimligt att jag ber dem om? även, om jag kommer i kontakt med andra band, dvs inga kompisband, var ungefär kan man tänkas hamn prismässigt då? En typisk video som jag gör ser ut såhär: Jag är då med under konsertkvällen och en del timmar i efterarbete. Hoppas ni kan vägleda mig lite! Jag har en Canon HV30, och spelar in ljudet separat på en extern ljudinspelningsapparat. Mvh Hans 0 Citera
Hans Postad 3 januari 2010 Författare Postad 3 januari 2010 ingen som har någon tanke? vad hade DU tagit betalt? 0 Citera
beta75 Postad 3 januari 2010 Postad 3 januari 2010 Det är väldigt svårt att svara exakt så jag svarar så jag alltid gör: Fundera hur mycket pengar du vill ha kvar efter jobbet är klart för att det ska kännas bra. Lägg till alla dina kostnader, teknik, programvaror, resor, telefon, etc. Lägg till 20% i oförutsatt. Lägg till moms. (om du är moms-reggad). Där någonstans bör du hamna. /KN 0 Citera
Octavianus Postad 3 januari 2010 Postad 3 januari 2010 sen beror det ju på hur mkt bandet tjänar också. Gör de det bara för det är roligt, och kanske får igen pengar bara för resor osv, då kan du nog inte kräva mer än så. Men tjänar de en del på sitt arbete, ska även du göra det. 0 Citera
Hans Postad 4 januari 2010 Författare Postad 4 januari 2010 Jag måste hitta större band med andra ord :) tack för era tankar! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.