Jump to content

Bäst kvalité i Adobe Premiere Elements 2.0

simonsko

Recommended Posts

Hur gör jag för att få bäst kvalité i Adobe Premiere Elements 2.0?

Den första inställningen jag körde på (WMV för LAN) ger bra ljud, bild som täcker hela skärmen (Vid fullskärmsspelning) men dålig bild.

Den inställningen jag kör nu (Fortfarande WMV för LAN men med ändrade parametrar) ger bra bild, bra ljud men bilden täcker inte hela skärmen.

Hur ska jag göra?

Det blir bra bild om jag bränner på DVD, men detta är tidskrävande.

Resultatet ska ge högkvalikativ uppspelning på Youtube, helst i full HD.

Elements 2 stöder inte HD/HDV - det är ett problem till att börja med... Jag skulle faktiskt, om du vill ha riktigt bra Wmv-kvalitet, exportera filmerna som DV-klipp och sedan använda Microsofts gratisencoder "Windows Media Encoder" som ger kanon kvalitet.

//Max

Elements 2 stöder inte HD/HDV - det är ett problem till att börja med... Jag skulle faktiskt, om du vill ha riktigt bra Wmv-kvalitet, exportera filmerna som DV-klipp och sedan använda Microsofts gratisencoder "Windows Media Encoder" som ger kanon kvalitet.

//Max

Hur gör jag för att exportera som ett DV-klipp?

Ska jag koppla in kameran i datorn och föra över till DV eller är det en slags fil du pratar om?

Stor från PPro eller från Windows Media Encoder? Poängen var alltså att exportera en DV-fil i full kvalitet som du sen importerar till Windows Media Encoder för export till Wmv-filer.

//Max

Jag gjorde som du sa och jag konverterade till WMV med högsta kvalitet, men resultatet blir en 6 kb fil som inte går att spela upp.

• 1 year later...