Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur gör jag för att få bäst kvalité i Adobe Premiere Elements 2.0?

Den första inställningen jag körde på (WMV för LAN) ger bra ljud, bild som täcker hela skärmen (Vid fullskärmsspelning) men dålig bild.

Den inställningen jag kör nu (Fortfarande WMV för LAN men med ändrade parametrar) ger bra bild, bra ljud men bilden täcker inte hela skärmen.

Hur ska jag göra?

Det blir bra bild om jag bränner på DVD, men detta är tidskrävande.

Resultatet ska ge högkvalikativ uppspelning på Youtube, helst i full HD.

Postad

Elements 2 stöder inte HD/HDV - det är ett problem till att börja med... Jag skulle faktiskt, om du vill ha riktigt bra Wmv-kvalitet, exportera filmerna som DV-klipp och sedan använda Microsofts gratisencoder "Windows Media Encoder" som ger kanon kvalitet.

//Max

Postad
Elements 2 stöder inte HD/HDV - det är ett problem till att börja med... Jag skulle faktiskt, om du vill ha riktigt bra Wmv-kvalitet, exportera filmerna som DV-klipp och sedan använda Microsofts gratisencoder "Windows Media Encoder" som ger kanon kvalitet.

//Max

Hur gör jag för att exportera som ett DV-klipp?

Ska jag koppla in kameran i datorn och föra över till DV eller är det en slags fil du pratar om?

Postad
Exportera som AVI-fil med DV-codec. Kommer faktiskt inte ihåg vad det valet heter i Elements 2...

//Max

Det hela funkade, men filen blev stor, så jag får väl försöka hitta en förinställning som ger bra bild och liten filstorlek.

Postad

Stor från PPro eller från Windows Media Encoder? Poängen var alltså att exportera en DV-fil i full kvalitet som du sen importerar till Windows Media Encoder för export till Wmv-filer.

//Max

Postad
Stor från PPro eller från Windows Media Encoder? Poängen var alltså att exportera en DV-fil i full kvalitet som du sen importerar till Windows Media Encoder för export till Wmv-filer.

//Max

Jag gjorde som du sa och jag konverterade till WMV med högsta kvalitet, men resultatet blir en 6 kb fil som inte går att spela upp.

• 1 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...