simonsko Postad 21 december 2009 Postad 21 december 2009 Hur gör jag för att få bäst kvalité i Adobe Premiere Elements 2.0? Den första inställningen jag körde på (WMV för LAN) ger bra ljud, bild som täcker hela skärmen (Vid fullskärmsspelning) men dålig bild. Den inställningen jag kör nu (Fortfarande WMV för LAN men med ändrade parametrar) ger bra bild, bra ljud men bilden täcker inte hela skärmen. Hur ska jag göra? Det blir bra bild om jag bränner på DVD, men detta är tidskrävande. Resultatet ska ge högkvalikativ uppspelning på Youtube, helst i full HD. 0 Citera
Max_H Postad 21 december 2009 Postad 21 december 2009 Elements 2 stöder inte HD/HDV - det är ett problem till att börja med... Jag skulle faktiskt, om du vill ha riktigt bra Wmv-kvalitet, exportera filmerna som DV-klipp och sedan använda Microsofts gratisencoder "Windows Media Encoder" som ger kanon kvalitet. //Max 0 Citera
simonsko Postad 22 december 2009 Författare Postad 22 december 2009 Elements 2 stöder inte HD/HDV - det är ett problem till att börja med... Jag skulle faktiskt, om du vill ha riktigt bra Wmv-kvalitet, exportera filmerna som DV-klipp och sedan använda Microsofts gratisencoder "Windows Media Encoder" som ger kanon kvalitet. //Max Hur gör jag för att exportera som ett DV-klipp? Ska jag koppla in kameran i datorn och föra över till DV eller är det en slags fil du pratar om? 0 Citera
Max_H Postad 22 december 2009 Postad 22 december 2009 Exportera som AVI-fil med DV-codec. Kommer faktiskt inte ihåg vad det valet heter i Elements 2... //Max 0 Citera
simonsko Postad 23 december 2009 Författare Postad 23 december 2009 Exportera som AVI-fil med DV-codec. Kommer faktiskt inte ihåg vad det valet heter i Elements 2... //Max Det hela funkade, men filen blev stor, så jag får väl försöka hitta en förinställning som ger bra bild och liten filstorlek. 0 Citera
Max_H Postad 23 december 2009 Postad 23 december 2009 Stor från PPro eller från Windows Media Encoder? Poängen var alltså att exportera en DV-fil i full kvalitet som du sen importerar till Windows Media Encoder för export till Wmv-filer. //Max 0 Citera
simonsko Postad 24 december 2009 Författare Postad 24 december 2009 Stor från PPro eller från Windows Media Encoder? Poängen var alltså att exportera en DV-fil i full kvalitet som du sen importerar till Windows Media Encoder för export till Wmv-filer. //Max Jag gjorde som du sa och jag konverterade till WMV med högsta kvalitet, men resultatet blir en 6 kb fil som inte går att spela upp. 0 Citera
simonsko Postad 17 augusti 2011 Författare Postad 17 augusti 2011 Bumpar den här. Hur exporterar jag i Premiere Elements 2.0 för att få bäst kvalité för Youtube? Filformat spelar ingen roll. 0 Citera
Max_H Postad 17 augusti 2011 Postad 17 augusti 2011 Bästa tipset är nog fortfarande: Kör ut som DV AVI och koda till h.264 i någon annan mjukvara (ffmpeg eller så). /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.