Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har komprimerat två filer från Sorensson Squeeze, vardera 771mb. Tar in filerna i Encore och väljer Dont Transcode som är valbart. Programmet innan gör ju MPEG2 filer så inget borde knasa. Men ytterst märkligt är att Encore börjar transcoda respektive fil så att storleken minskar till 682mb. Otroligt enerverande!

Vet någon varför Encore inte håller ordet? Ord är ju till för att hållas ;) Kan dock vara så att det är för hög bitrate, och därför kommer polisen in... Har det gula utropstecknet i rektangeln...

Tack!

Postad
Vet någon varför Encore inte håller ordet?

Därför att MPEG2 inte bara är MPEG2. Anser Encore att filen inte är DVD-kompatibel kodas den om till att bli DVD-kompatibel.

Se till att i Sorensson Squeeze välja ett Preset som heter något med DVD i. Jag har inte tillgång till Sorensson Squeeze just nu så jag kan inte guida bättre just nu.

Ett annat alternativ är att starta ett nytt Project i Encore och importera en av filerna > skapa ny Timeline > bränn för att se om det kodas om då med eller om det är något i det Project du jobbar med nu som triggar det.

Om du importerar filerna, vad står det under DVD Transcode Status innan du ändrar någor själv?

Postad

Om du importerar filerna, vad står det under DVD Transcode Status innan du ändrar någor själv?

Dont Transcode. Men jag prövade en tid igår natt och det framkom att resultatet inte blev markant bättre med Squeeze. Tycker att Encore gör ypperligt bra progressiva resultat faktiskt så det duger bra med en egen inställd komprimering där.

Ha det!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...