Jump to content

Recommended Posts

Posted

vilket av dessa är det lämpligast o välja i premiere pro?.. jag har filmat med proggresiv slutare med 50 bilder/sek Undrar också varför det blir horisontiella linjer på mina titlar.. när jag fadar dom

Posted

Du måste ju rendera filen som en progressiv fil också när du renderar ut den till hårdisk, borde inte synas om du kör den till band. Gör den så har du kluddat med upplösningen. (fel upplösning någonstans)

(min gissning då)

Posted

[citat=Bra_Jonatan] jag har filmat med proggresiv slutare med 50 bilder/sek[/citat]

Antar att det är ett skrivfel annars vill jag veta vad du har använt för kamera.

Posted

en ganska enkel panasonic för runt 10.000 lappen.... menar du att jag ska välja proggressive scan på rendering options eller? jag vill exportera den först.. utan att förlora någon kvalitét.. sen undrar jag om ni vet bäst hur jag lägger ner den på dvd.. ska jag exportera filen till mpeg4 i vegas eller?

Posted

Flyttar tråden från Videoteknik till Redigering då ämnet passar lite bättre här.

Om det du filmat är interlaced kan du ta "Deinterlace Video Footage" när du exporterar filmen, så slipper du välja det för varje individuellt klipp.

Vill du ha så okomprimerat som möjligt använd dig av Microsoft DV avi.

Du kan ju exportera direkt till DVD från PPro: File > Export > Export To DVD.