Octavianus Postad 21 december 2009 Författare Postad 21 december 2009 okej, ja jag har ju en gammal macbook, så är ju inte aktuellt för min del. Men du är helt säker på din sak, att det jag fångar med OnLocation med firewire, blir exakt samma sak som jag sparar på DV bandet? 0 Citera
beta75 Postad 21 december 2009 Postad 21 december 2009 okej, ja jag har ju en gammal macbook, så är ju inte aktuellt för min del. Men du är helt säker på din sak, att det jag fångar med OnLocation med firewire, blir exakt samma sak som jag sparar på DV bandet? Ja, det blir exakt samma. /KN 0 Citera
Octavianus Postad 22 december 2009 Författare Postad 22 december 2009 Ja, det blir exakt samma. /KN Okej, kan man på ngt vis använda HDMI porten i kameran och sätta i den i datorn, om man nu inte har möjlighet med ngt blackmagic kort. Dvs jag har min vanliga laptop men får bättre bild? Ngn form av HDMi till firewire? Lite av vitsen med att spara allt på datorn, va iofs för att jag ska kunna efter en sen, snabbt spela upp det igen, och se hur det blev, då det är väldigt svårt att reggisera sig själv. Men hade varit fint om man kunde få ut bättre kvaitet än HDV banden. Förövrigt, så videograber funkar finfint, har lånat en http://www.jula.se/videograbber-grabbeex-133475 och den funkar fin fint med datorn. Liten aningens lagg, vist, men det är inte så mkt så jag kan absolut ha den som referensskärm. 0 Citera
beta75 Postad 22 december 2009 Postad 22 december 2009 Okej, kan man på ngt vis använda HDMI porten i kameran och sätta i den i datorn, om man nu inte har möjlighet med ngt blackmagic kort. Dvs jag har min vanliga laptop men får bättre bild? Ngn form av HDMi till firewire? Lite av vitsen med att spara allt på datorn, va iofs för att jag ska kunna efter en sen, snabbt spela upp det igen, och se hur det blev, då det är väldigt svårt att reggisera sig själv. Men hade varit fint om man kunde få ut bättre kvaitet än HDV banden. Förövrigt, så videograber funkar finfint, har lånat en http://www.jula.se/videograbber-grabbeex-133475 och den funkar fin fint med datorn. Liten aningens lagg, vist, men det är inte så mkt så jag kan absolut ha den som referensskärm. Nä, problemet är att du behöver en port som klarar höga datahastighet och en dator som klarar av att skyffla all data. Macbooken klarar inte riktigt det. Och saknar portarna. Med en macbook pro som har express card så kan du teoretiskt köpa denna låda och ett black magic kort. Hur bra det funkar i praktiken låter jag vara osagt. Här är någon som fått det att funka med en Dell. /KN 0 Citera
Octavianus Postad 22 december 2009 Författare Postad 22 december 2009 Nä, problemet är att du behöver en port som klarar höga datahastighet och en dator som klarar av att skyffla all data. Macbooken klarar inte riktigt det. Och saknar portarna. Med en macbook pro som har express card så kan du teoretiskt köpa denna låda och ett black magic kort. Hur bra det funkar i praktiken låter jag vara osagt. Här är någon som fått det att funka med en Dell. /KN Aha, okej, tack. Jag får sluta drömma då helt enkelt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.