Peus Postad 11 november 2009 Postad 11 november 2009 Hej ni jag har en snabb liten enkel fråga. Jag känner en kille som har en Panasonic DVX100 med tillhörande 35mm adapter (är rätt säker på att det är en Letus extrem) som man jängar (hur det nu stavas) på kamerans objektiv. Jag har tänkt låna denna Letus men hyra en HVX200 i stället, är det samma jängor på objektivet för motljusskyddet, kommer Letusen att passa? Bör tilläggas att jag bor i USA och att kamerorna såldes är amerikanska varianter, om det nu gör någon skillnd. Vore mycket tacksam för svar, mvh /Pontus W 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 11 november 2009 Postad 11 november 2009 DVX100 har en 72mm gänga (eller var det 70? antingen eller) och HVX200 har en 82mm gänga. En Brevis35 (http://www.cinevate.com) har jag haft till min dvx100 men den fungerar till båda, men det krävs en stepring från 82-72mm (Om det nu inte var 70...) kommer inte riktigt ihåg, du får googla =) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.