Kovanski Postad 29 oktober 2009 Postad 29 oktober 2009 Hallo! Tänkte fråga lite frågor om några vetande regissör studenter vad man kan syssla på egen hand för att träna på regissör arbetet. Det jag har gjort är att analyserat filmer och försöka förstå varför vissa kamera bilder, vinklar, ljus, ljud är precis där dom är. Även hur man får fram visa känslor som man vill att publiken skall få som humor eller kärlek. Sen försöker jag se lite ur olika perspektiv som regissören ser det. Förutom detta jobbar jag med animation för att få ett hum hur det fungerar. Kanske kommer till nytta nån gång framöver:) Men som frågan var, vad kan jag göra mer? Förutom då att göra en film. Försöker nu att skriva ett manus men behöver lite idéer innan man kan skriva det och fortsätta :) Är evigt tacksam för den hjälp ni ger :D 0 Citera
cutecats Postad 30 oktober 2009 Postad 30 oktober 2009 Lite klurig fråga och jag vet inte om jag hjälper men det som är bra med att göra massa filmer är ju att man ser vad som INTE funkar, ett annat sett att lära sig just det är ju att se filmer där nått inte funkar och då analysera just varför det inte funkar och ja självklart hur man skulle kunna göra för att få det att funka. Gå därför igenom filmsidor där människor lägger upp filmer och lär dig ifrån deras misstag ;) den här sidan har funkat bra för mig men mest kortfilm ser jag ändå på vimoe http://www.vimeo.com/ hoppas det hjälpte 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.