Hans Postad 25 oktober 2009 Postad 25 oktober 2009 Hej! Jag har redigerat ihop en film om 80-talet, och har äntligen blivit färdig. Jag har hämtat ner klipp från bla youtube och svt-play som jag sedan konverterat till .mpg-filer. Jag har redigerat ihop en film och det var inget problem att importera filerna till Premiere CS4. Jag ville exportera det till en iso-image för att sen lätt kunna bränna till en skiva. Jag insåg att adobe encore inte var installerat, där man kan göra detta, så jag installerade senaste versionen. När jag sedan öppnar mitt projekt i Premiere efter avslutat installation av Encore står det "media offline" på ALLA .mpg-filer i mitt klipp. Det går heller inte att på nytt importera dem då det står att formatet inte stöds eller är skadat. Så vad har hänt!?? det känns som encore och ev något mer som installerades gjorde att premiere inte blev kompatibel med mpg-filer. Jag är lite småstressad, för jag har lagt en massa tid på detta projekt och det var inte speciellt kul om det inte går att fixa. Tackolov exporterade jag en halvbra kvalitets-h264 innan detta hände. Men vill gärna kunna få in mpg-stödet i Premiere igen. Någon som har någon aning hur jag kan göra eller vad som hänt? Jag avinstallerade Encore, men problemet kvarstod. Det är alltså inte alla filer som inte stöds, utan just de mpg-filer som tidigare fungerat... Tack på förhand! /Hans 0 Citera
Max_H Postad 25 oktober 2009 Postad 25 oktober 2009 Är Premiere Pro uppdaterad till CS4.1? Testa det först. //Max 0 Citera
Hans Postad 25 oktober 2009 Författare Postad 25 oktober 2009 det är version 4.1.0, men ser att en del saker kan uppdateras... testar detta! det konstiga är ju att det HAR fungerat! något har gjort att stödet för mpg, och ev andra format tagits bort... återkommer 0 Citera
Hans Postad 25 oktober 2009 Författare Postad 25 oktober 2009 Allt är så uppdaterat det går. Jag kan fortfarande inte importera dessa klipp och det står "media offline" Något från skivorna som kan installeras tro? 0 Citera
Max_H Postad 26 oktober 2009 Postad 26 oktober 2009 Jag skulle, i brist på andra tips, avinstallera PPro/Encore/OnLocation och sedan installera om allt igen. //Max 0 Citera
Kimster Postad 26 oktober 2009 Postad 26 oktober 2009 Inte så att det installerats andra 3:e parts "codecs" som förstört de fungerande? 0 Citera
Hans Postad 27 oktober 2009 Författare Postad 27 oktober 2009 något har hänt iallafall, så en ominstallation kan vara på plats. ser även nu att jag inte kan välja HD då jag skall göra ett nytt projekt, utan bara DV. Tröttsamt Tack för hjälpen! 0 Citera
Max_H Postad 27 oktober 2009 Postad 27 oktober 2009 Då verkar aktiveringen ha gått åt skogen. Om den möjligen har hoppat över i "Trial mode" på något sätt. Då begränsas det hela till att inte supportera ngt MPEG-format. //Max 0 Citera
Hans Postad 31 oktober 2009 Författare Postad 31 oktober 2009 efter ominstallation fungerar det igen. tack för all hjälp! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.