smokezalot Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 Jag och några andra ska göra en skatefilm nu efter vintern, ja ett bra tag tills dess men tänkte om man gör manuset nu kan man öva lite på skating istället.. Jag tror inte man behöver mkt till manus när det gäller sånt här eller? det gäller ju bara att filma, dra några skumme/häftiga vinklar så här långt har vi i alla fall kommit.. jag vet inte vad som krävs får att få ihop ett bra manus.. får själva grejjen vi gör är ju inte precis någon berättelse. utan det ska se mäktigt ut och se häftigt ut.. i alla fall här är vårt manus än så länge MANUS KEJTING filmning: skatare: redegerare: Platser: Stora torg, Kärleken, Stan m.m SYFTE: Skapa en effektfull Skatevideo med tuffa kameravinklar, feta tricks..osv INLEDNING, FADEIN- Film cirkulering av en äng, skog eller hav med en lugn låt därefter bort mot stora torg, vid rikshus trappan där vi avänder oss av trappan såklart och bänkar osv.. slutet: Vad tycker ni? finns det något man kan lägga till förutom lite detajer som jag inte gjort än? 0 Quote
Stupider...lika a fox Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 Mitt tips är i varje fall att köra något nytt, man har liksom tröttnat på "hoppa på en parkbänk och en heltuff låt i bakgrunden"-filmerna. Jag själv har ingen aning om något nytt men exprementera. Testa typ Knockin On heavens door med Bob Dylan eller nåt annat klassiskt som musikval, kan tänka mig att det skulle funka. Lite sakta flyger bräderna runt över staden. Underbart. 0 Quote
Recommended Posts