kenntoft Postad 20 oktober 2009 Postad 20 oktober 2009 Jag håller på med en slutmonolog för en av mina karaktärer precis innan han dör. Han pratar in i en handcam, han är ute i skogen och alla hans kompisar befaras ha dödats av "monstret". Han ska säga en sista grej innan monstret tar honom :) Vi är inte ensamma här i den här jävla skogen, mina kompisar är borta och jag vet att något sjukt är ute i skogen och tar kål på oss alla. Jag har inte långt kvar. Vill hälsa till mamma och pappa att jag älskar er även fast jag aldrig sagt det. Lova för fan även att hämnas mig , bränn och bomba hela jävla skitskogen. Är det något som kan tänkas realistiskt när man vet att slutet är nära? Och plus att han är chockad och rädd från det han redan sett. han verkar ju lite tuff i slutet? det kanske man inte är? bölar man? hälsar man bara till mamma? eller till hela familjen? ifrågasätt:) ge mig gärna lite idéer. brainstorma lite med mig så får vi se vad de blir i slutändan. 0 Citera
bondlurken Postad 20 oktober 2009 Postad 20 oktober 2009 Jag skrev om det lite, Jag tror inte man skulle vara så tuff om det hände en själv. Varsågod att använda det som du önskar. ( pratar med utmattad röst) Alla är döda, och jag tror inte jag lever länge till, nånting djävulskt därute har slaktat oss en efter en och det kommer snart igen för att frossa på mig som den gjort med dom andra. Om ni hittar den här kameran så skicka inte in folk för att leta efter nån eller nånting, bomba och bränn hela jävla skiten, allt annat är vansinne. Jag kommer att slänga kameran en bit bort så att den inte går sönder när den kommer tillbaka. (med gråtande röst) Mamma, Pappa jag älskar er även om jag aldrig sa det, förlåt mig för allt, det var inte så här jag ville sluta mitt liv, jag....( pratar fort och hysteriskt) jävlar nu kommer den, gå inte in i skogen, ni förstår inte..det är omänskligt. ( han kastar kameran och man hör efter några sekunder varelsen börjar frossa på killen och han skriker och skriker och skriker tills man hör ett ljud av nånting som bryts (typ nacken) 0 Citera
kenntoft Postad 20 oktober 2009 Författare Postad 20 oktober 2009 Haha, sweet, det var mycket bra som jag tänker använda. kör lite cherry-picking. diggar: Alla är döda, och jag tror inte jag lever länge till, nånting djävulskt därute har slaktat oss en efter en Om ni hittar den här kameran så skicka inte in folk för att leta efter nån eller nånting, bomba och bränn hela jävla skiten, allt annat är vansinne. älskar päronen kommer jag köra med. Han ska nog inte säga att nu kommer den igen, räcker med att han flyttar blicken från linsen till skogen (mer effektfullt tycker jag). Och liksom hör något men han märker inte när det händer. Han kommer inte heller lämna ifrån sig kameran, för "monstret" överraskar honom och slår honom till marken och sen blir de lite mumsande utanför kameran. Och har en perfekt screenshot till det oxå, ser väldigt skrämmande ut i mitt huvud iaf. Sen kommer hans två polare springande från skogen som han trodde var döda. men då har monstret burit iväg honom redan typ. Det som var riktigt intressant så man nästan får gåshud är att du skrev något som jag tänkte redan men inte tog upp, att han bryter nacken! haha. tänkte att monstret typ tog upp honom och slängde honom till backen som en docka, och i svingen så bryts ryggen och han dunsar i marken och man ser lite halvt genom kameran som ligger på sidan på marken hans tomma blick . tack för input. vet inte riktigt hur han ska gråta. vad tycker du bondlurken? ska han böööla eller bara ha gråt i halsen och typ skakig röst? Hade det varit jag vetefan, men ganska otuff skulle man vara, men tror jag skulle fått ur mig hämndkänslorna iaf, typ mina bästa polare som dött :( 0 Citera
bondlurken Postad 21 oktober 2009 Postad 21 oktober 2009 Roligt att du fann det användbart, jag läste om det idag och du har rätt i att han inte ska kasta kameran. Jag tänkte mig att han ska prata med gråten i halsen, han ska inte gråta, bara bli väldigt känslosam. Jag tror inte att man känner så mycket hämdbegär när man är i hans sits, däremot om nån eller nånting dödat mina nära och kära och jag var oskadd och fit for fight så skulle nog hämd vara det enda man tänkte på. Men eftersom "monstret" är så omänskligt inser han att man måste döda det fort innan det börjar att slakta av allt och alla. När jag skrev "nackbrytningen" tänkte jag på en katt som börjar käka på en stor råtta, man hör ben krossas tillsammans med kött och inälvor. Hur lång har du tänkt filmen? Såg att du höll till i Västerbotten, ungefärligt var då någonstans? 0 Citera
kenntoft Postad 21 oktober 2009 Författare Postad 21 oktober 2009 hej. Jag bodde i Umeå men bor nu i södra Dalarna. Jag har kommit ganska långt i filmens manus. Ganska stolt faktiskt. fått till 36 sidor, alltså ungefär 36 min. Behöver ca. 70 till :D Jag tänkte på ett lejon som äter på en gnu när han ligger där medvetslös. Man hör kött o kläder slitas av från kroppen:D Jag vet inte hur deltaljerad jag måste vara i beskrivningen, man vill ju liksom inte stoppa ord i regissörens mun heller liksom. Eller skådespelaren. Det är ju deras tolkning, och inte lär de vara nån, som Borat säger, happy-time. Jag hoppar lite granna i mitt manus, slutet e klart, halvklart på papper och klart i mitt huvud. Däremot måste jag fylla mitten lite grann, samt att de kanske dröjer lite väl långt innan de börjar hända grejer, typ sida 20! 0 Citera
bondlurken Postad 21 oktober 2009 Postad 21 oktober 2009 Nej, en kort beskrivning av det ljud man vill ska höras räcker, sen får andra tolka det. 36 sidor, då är du ju på gång, kom bara ihåg att fylla ut mittenpartiet med kvalite och inte kvantitet. Lycka till. 0 Citera
kenntoft Postad 21 oktober 2009 Författare Postad 21 oktober 2009 Nej, en kort beskrivning av det ljud man vill ska höras räcker, sen får andra tolka det. 36 sidor, då är du ju på gång, kom bara ihåg att fylla ut mittenpartiet med kvalite och inte kvantitet. Lycka till. appropå ljud. vad tror du om de här, filmen är ju inspelade med handycams á la hemvideo. för det ska ju typ vara en film som handlar om en kille som får en videokamera i present som han sen filmar med och vi får se resultatet. Kan man då lägga på bakgrundsmusik? Eller vore de att sabba hela konceptet? 0 Citera
bondlurken Postad 22 oktober 2009 Postad 22 oktober 2009 Är hela filmen inspelad av en person/personer med handycams eller följer ni nån gång personerna med handycams med en annan kamera? Jag törs inte uttala mig om bakgrundsmusiken, men kolla runt lite om du hittar nån film som är gjord på samma sätt, har dom musik i sin så kan du ju avgöra om det är ok eller inte. kan vara tveksamt att ha bakgrundsmusik? vore lättare att avgöra om man sett hela filmen. Är inte filmen "the blair witch project" tror jag den heter inspelad med handycamkonceptet, jag är inte säker, du kan ju kolla upp det. 0 Citera
kenntoft Postad 22 oktober 2009 Författare Postad 22 oktober 2009 Är hela filmen inspelad av en person/personer med handycams eller följer ni nån gång personerna med handycams med en annan kamera? Jag törs inte uttala mig om bakgrundsmusiken, men kolla runt lite om du hittar nån film som är gjord på samma sätt, har dom musik i sin så kan du ju avgöra om det är ok eller inte. kan vara tveksamt att ha bakgrundsmusik? vore lättare att avgöra om man sett hela filmen. Är inte filmen "the blair witch project" tror jag den heter inspelad med handycamkonceptet, jag är inte säker, du kan ju kolla upp det. hmm. jo jag har sett the blair witch project. men jag vet inte om dne har bakgrundsljud. Det kanske den inte har? det är nog sant som du säger.. jag är oxå lite skeptiskt till att lägga på ljud. Det kommer vara en kamera, vet inte vilken sorts kamera. Och hela filmen är utifrån den, och gänget turas om att hålla i kameran. Vill att det ska kännas så äkta som möjligt :) iaf fram till "monstret" (som jag aldrig kommer visa). hehe. 0 Citera
bondlurken Postad 22 oktober 2009 Postad 22 oktober 2009 Du gör helt rätt i att aldrig visa "monstret", för utan en löjligt stor budget är det svårt att skapa ett monster som är lika skrämmande som det tittaren kan föreställa sig med hjälp av dialogen och lite ljudeffekter. Annars kanske du kan fråga på tex "musik och ljudläggning" om bakgrundsmusik till just ditt filmkoncept. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.