Ray_Ban Postad 14 oktober 2009 Postad 14 oktober 2009 Hejsan! Jag sitter och redigerar massa klipp i Premiere Elements 7. Till att börja med så redigerar jag kllippen och ställer in in och utgång. Sedan drar jag ner klippen till tidslinjen, och då står det bakom klippen att de är använda 1 gång. Alltså klipp 1 använd 1 gång. När jag sedan drar ner klipp nr 2 så står det klipp 1 anvvänt 2 ggr och klipp 2 använt 1 gång. Klipp 1 läggs till en gång till. Går jag då in och deletar klipp 2, så står det att klipp 1 är använt 2 ggr. Deletar jag då klipp 1 så står det att klipp 1 är använt 1 gång. Förstorar jag då timeline maximalt så kan jag se en rest från klipp 1 på timeline. Alltså måste klipp1 klippts när jag anslöt klipp 2! Varför inträffar detta? Jag har inte lyckats komma på något annat än att lägga till klipp2 1 frame bakom klipp1 och sedan expandera klipp2 1 fram bakåt, då verkar det fungera. Mycket irriterande! Tack på förhand! 0 Citera
Ray_Ban Postad 14 oktober 2009 Författare Postad 14 oktober 2009 Har nog kommit på vad som kan vara fel. Eftersom jag inte är ensam användare på denna utrustning, så tror jag att någon har lånat den under min ledig dag igår och stält om inställningarna till NTSC. Har skapat nytt projekt med nya förutsättningar och då går det som det brukar...Bra! *LER* Är det någon som kan bekräfta mina tankar om detta vore jag glad! MVH 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.