Twizz Postad 12 oktober 2009 Postad 12 oktober 2009 Jag har en effekt mitt i bild. Men hur ska jag göra i premiere för att den ska flyga ut ur bild till höger. 0 Citera
Peus Postad 13 oktober 2009 Postad 13 oktober 2009 Effekt mitt i bild, kanske är det bara jag som är seg, men jag skulle iaf föreslå att du beskriver vad det är ja du snackar om. En effekt, vad för effekt, mitt i bild, hamnar den där automatiskt? Jag skulle iaf gissa att du fixar det genom att göra som följer. Ställ tidskodsvisaren/markören eller vad det nu heter på klippet så att effekten syns. Är effekten ett lager bör du markera det lagret på timeline, annars bör du markera klippet varpå effekten ligger på timeline. Därefter letar du upp tabben ”Effects Controls” som oftast återfinns som en tab i det vänstra av de två videofönstren d.v.s. bland Source, ”Effects Control”, Audio Mixer, Metadata. Där hittar du motion (vilket du använder om effekten är ett eget lager) eller i annat fall applicerad effekt. Eftersom du inte skrivit något om effekten så är det svårt att säga men motion har iaf en liten pil som fäller ned kontroller för key frames och ja position och storlek. Till höger om det lilla fältet är en timeline för ditt klipp på vilket du med hjälp av kontrollen kan sätta ut key frames för att skapa rörelse på effekten. Vet du inte hur key frames fungerar så ja, då har du ett problem och får fråga igen. Annars tror jag att du kan lösa dit problem med hjälp av det jag skrivit. Inte alls säkert förståss, eftersom din fråga var allt annat än tydig. Hur som helst, lycka till. Mvh. /Pontus W 0 Citera
Twizz Postad 16 oktober 2009 Författare Postad 16 oktober 2009 Det är en ae2 effekt. Det är ett blodsprut som jag skulle vilja att den flyger åt ena hållet istället för att bara stå stilla. Så att när personens huvud flyger bakåt så ska blodet göra detsamma. 0 Citera
Peus Postad 18 oktober 2009 Postad 18 oktober 2009 En ae2 blosdsprut effekt som du använder i Premiere CS4. ”Ett” blodsprut, ”den” flyger, nej du det här går inte, det låter som dåligt formulerat svammel, förstår inte vad du menar alls faktiskt. Jag är ledsen men du får förklara tydligare och mer välformulerat är jag rädd, gärna skicka med skärmdumpar eller länkar till youtube videor etc. M.v.h. /Pontus W 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.