Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har en Röde NTG-2, som jag är nöjd med, MEN, jag har jätteproblem när jag är ute och filmar, om det blåser, som det gjorde, när jag filmade den 26 sep 09.

Micken är utrustad med Röde Dead Cat, och vi gjorde en intervju med en person utomhus, den intervjun går inte att använda, vindbruset är för högt.

Vad gör man???

Halva micken är oskyddad bakom fästet på kameran, kan det påverka?

Det känns som fel mic för utomhusjobb?

Vad finns det för alternativ?

Micken var kanske förlångt från personen, ca 2 meter?

För mig är ljudet viktigt!

Många frågor, många svar!

Tacksam för hjälp och åsikter!

Postad

Om det är mest är "bumligt" vindbrus så kan du ju skära bort mycket med EQn. Ett måste är alltid att ha lurar på plats så du vet hur det låter genom miken. Och 2m är oftast för långt ifrån (om du inte är i en ganska tyst och dämpad miljö) för intervjuer.

Finns inga direkta mikar som är riktigt bra mot vind, utan det är att ha bra vindskydd som gäller, men blåser det väldigt mycket så är det svårt ändå. Jag har ibland kört med vanliga puffen på, innuti zeppelinaren och sedan katt på det, hjälper ju lite mer om inte katten räcker.

Postad

Tack Luzer, det fungerade ganska bra, perfekt blev det inte, men acceptabelt, jag tror det går att använda?

Mvh från ett blåsigt Lysekil

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...