Davon Postad 18 november 2004 Postad 18 november 2004 Undrar om någon har erfarenhet med canon xl1/xl2 och green/bluescreen; och om den "mjuka" bilden kamerorna visst ska ge kan ställa till med problem som grynighet och så i kanterna på den/det man klipper in? Frågan är väldigt viktig för mitt val av kamera... 0 Citera
JoeyC Postad 18 november 2004 Postad 18 november 2004 Jag kan mycket väl ha fel, men jag kan aldrig tro att det skulle vara så mjuk bild att det påverkar chroma keying på det viset. Snarare borde de kameror du nämner ta upp färgerna bra med sina 3 ccd:er, och alltså ge bra förutsättningar för en clean green screen. Jag har fått till helt ok bluescreen-grejer med ett blått lakan, halvdann belysning och en vanlig turist-dv-kamera. Resultatet borde bara kunna bli bättre med xl1/xl2 0 Citera
sound_front Postad 18 november 2004 Postad 18 november 2004 Hej. Jag tror absolut inte det ska va problem med med kamerans bild!!!!! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.