Spiritual_Chaos Postad 19 september 2009 Postad 19 september 2009 Sitter på Premiere 7.0. Behöver få över ett gäng MTS filer till DV/AVI för att kunna redigera dem, dra in MTS direkt kan jag ej och jag gissar på att dessa filer är i HD (jag behöver redigera i SD för datorn pallar inte HD) Vad är lättast och bäst? Testat några konverteringsprogram men det har ej fungerat. 0 Citera
kennethm Postad 20 september 2009 Postad 20 september 2009 Har du testat "AVCHD to P2 DVCPRO HD Transcoder" som finns att hämta på: http://www.panasonic.com/business/provideo/avchd-home.asp?cm_sp=Provideo%20Site%20Promotions-_-Right%20Hand%20Promo-_-AVCHD%20Professional Kan åtminstone konvertera från Panasonic-AVCHD Panasonic till DV och dessutom med alla 6 ljudkanalerna i behåll. Dock måste .MTS-klippen ligga kvar i AVCHD-strukturen, annars anses dom som "icke-Panasonic". Man får den upplysningen först när man väljer knappen "Rescan" f. ö. Gjorde just en liten test av hur bra den skalar ner HD=>SD och resultatet blir tyvärr tämligen suddigt. Den behåller dock interlace, så alltid något... Jämför hur suddigt gräset är uppe till vänster mot hur det ser ut i högerkanten på: Man måste dock ladda hem originalfilen för att se någon skillnad alls eftersom Vimeo transkodar ytterligare på ett tämligen brutalt sätt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.