Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter på Premiere 7.0.

Behöver få över ett gäng MTS filer till DV/AVI för att kunna redigera dem, dra in MTS direkt kan jag ej och jag gissar på att dessa filer är i HD (jag behöver redigera i SD för datorn pallar inte HD)

Vad är lättast och bäst? Testat några konverteringsprogram men det har ej fungerat.

Postad

Har du testat "AVCHD to P2 DVCPRO HD Transcoder" som finns att hämta på:

http://www.panasonic.com/business/provideo/avchd-home.asp?cm_sp=Provideo%20Site%20Promotions-_-Right%20Hand%20Promo-_-AVCHD%20Professional

Kan åtminstone konvertera från Panasonic-AVCHD Panasonic till DV och dessutom med alla 6 ljudkanalerna i behåll. Dock måste .MTS-klippen ligga kvar i AVCHD-strukturen, annars anses dom som "icke-Panasonic". Man får den upplysningen först när man väljer knappen "Rescan" f. ö.

Gjorde just en liten test av hur bra den skalar ner HD=>SD och resultatet blir tyvärr tämligen suddigt. Den behåller dock interlace, så alltid något...

Jämför hur suddigt gräset är uppe till vänster mot hur det ser ut i högerkanten på:

Man måste dock ladda hem originalfilen för att se någon skillnad alls eftersom Vimeo transkodar ytterligare på ett tämligen brutalt sätt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...