thecalle Postad 9 september 2009 Postad 9 september 2009 Hej hej! Jag tänkte kolla lite vad ni tycker o tänker.. Det är så att jag ska köpa en videokamera då och jag ska för det mesta filma Skidor, och då vill jag ha en kamera som är ganska smidig att ta med men den ska ändå se proffsig ut inte någon pytte handcam, och jag vill ha HD. helst inte med hårddisk för när man gör "followcams" så kan hårddisken lätt gå sönder.. Så vad rekommenderar ni? jag letar kamera runt 8-13 tusen kronor. 0 Citera
plf66 Postad 9 september 2009 Postad 9 september 2009 vad menas med followcams i detta fall? 0 Citera
thecalle Postad 9 september 2009 Författare Postad 9 september 2009 followcam i detta fall betyder att jag åker och filmar en person som hoppar i hoppet och jag också hoppar i hoppet 0 Citera
plf66 Postad 9 september 2009 Postad 9 september 2009 Misstänkte det var nått sånt, då kan du uteslute Canons hela HV-serie och motsvarande kameror. Alltså inga CMOS-kameror med stora ridåslutar/"rolling shutter"-problem. Sats på nån CCD-kamera, annars får du stora problem med vobblig bild. Svårigheten ligger i din prisklass bara, det är jättesvårt att hitta nått som passar behoven idag eftersom kameratillverkarna nu vrålsatsar på CMOS, som iofs är bra till en del andra syften. 0 Citera
thecalle Postad 10 september 2009 Författare Postad 10 september 2009 kan låsa/ta bort tråd jag köpte en samsung hmx-h100 till ett bra pris :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.