Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej hej! Jag tänkte kolla lite vad ni tycker o tänker.. Det är så att jag ska köpa en videokamera då och jag ska för det mesta filma Skidor, och då vill jag ha en kamera som är ganska smidig att ta med men den ska ändå se proffsig ut inte någon pytte handcam, och jag vill ha HD. helst inte med hårddisk för när man gör "followcams" så kan hårddisken lätt gå sönder.. Så vad rekommenderar ni? jag letar kamera runt 8-13 tusen kronor.

Postad

Misstänkte det var nått sånt, då kan du uteslute Canons hela HV-serie och motsvarande kameror. Alltså inga CMOS-kameror med stora ridåslutar/"rolling shutter"-problem. Sats på nån CCD-kamera, annars får du stora problem med vobblig bild.

Svårigheten ligger i din prisklass bara, det är jättesvårt att hitta nått som passar behoven idag eftersom kameratillverkarna nu vrålsatsar på CMOS, som iofs är bra till en del andra syften.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...