Pingvinen Postad 8 september 2009 Postad 8 september 2009 Jag är helt ny på denna sida, registrerade mig idag. Jag har kollat runt lite bland forum och trådar men har inte lyckats hitta någon som faktiskt har lyckats sälja sitt manus? Jag tycker detta är jätte intressant och skulle gärna höra om någon här som faktiskt har lyckats och hur han/hon gick till väga? tack på förhand! 0 Citera
H.Sanchez Postad 9 september 2009 Postad 9 september 2009 Jo, minns en snubbe som hade fått 60 k för sitt manus. sålt den i USA igenom en agentur. Handlade om andrevärldskriget om jag minns rätt. Men att de köpte den betydde tydligen inte alls att den behövde bli filmad. bara att det finns en möjlighet så bolaget ville äga den för säkerhetens skull. Men rätt så coolt ändå va? 0 Citera
Pingvinen Postad 9 september 2009 Författare Postad 9 september 2009 Om jag har sett rätt så får man inte alla pengarna med det samma? Får man inte beloppet i delbetalningar allt eftersom eftersom det kan bli en del omskrivningar och sedan det stora beloppet om filmen faktiskt görs? Vilken film var det han fick 60 för? 0 Citera
H.Sanchez Postad 11 september 2009 Postad 11 september 2009 Kommer inte riktigt ihåg, inlägget läste jag för riktigt länge sen. Men det jag kommer ihåg var att han hade jobbat med ett manus under ett år och sedan fått den såld till ett amerikanskt bolag. Han hade fått typ 60 k för den. Men om den skulle spelas in så var dealen att han skulle få en viss procent av den totala budgeten. Vad den handla om och hete vet jag inte eftersom han inte berättade det. Men han delade med sig en liten bit av manuset. Scenen handlade om några judar som anländer till auschwitz. Påminde mycket om scenen från Schindler's List. 0 Citera
carl76 Postad 13 september 2009 Postad 13 september 2009 Jag är helt ny på denna sida, registrerade mig idag. Jag har kollat runt lite bland forum och trådar men har inte lyckats hitta någon som faktiskt har lyckats sälja sitt manus? Jag tycker detta är jätte intressant och skulle gärna höra om någon här som faktiskt har lyckats och hur han/hon gick till väga? tack på förhand! Du kanske ska fråga Ryan Screenwriter.. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.