Peus Postad 4 september 2009 Postad 4 september 2009 Hej ni alla som har koll på gratisprogram. Jag har börjat jobba lite mot en skola med att fota lite med deras DV och HDV kameror. De har dock endast Macar och inga redigeringsprogram på dem (nej inte ens iMovie, why I dont know). Det är ett jäkla bök med att släpa kameror hem och tillbaka och glömma dem och samma sak gäller att släpa min bärbara dator så det jag är på jakt efter är helt enkelt ett enkelt gratis program till Mac OS (vet just nu inte exakt vad för version av OS X eller om de kör på G5or eller Intel maskiner, men det kan jag ju kolla upp, vet inte varför jag inte kollade senaste gången) med vilket man kan fånga (capture) DV och HDV från en kamera. Det ultimata vore om programmet fick plats på ett USB-minne. Alltså ett litet smidigt program för att göra capturs från DV och HDV för Mac OS X, helst till avi men qt funkar, kanske båda? Över huvud taget inga fler funktioner behövs. Tack så mycket för ev råd och tips. Mvh /Pontus W 0 Citera
beta75 Postad 5 september 2009 Postad 5 september 2009 QT pro fixar det. DVHSCap är den lite mer komplicerade varianten. /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.