Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag håller på att leta efter en bra stereomick. Jag har för tillfället Audio-technica AT825 som jag upplever har för högt brus.

Något förslag på:

* Stereo

* väldigt tyst

* hög sensitivity (jag har bara +45dB i gain till min preamp till fältinspelning så bra om den har hög sensitivity)

* pris upp till 5000 kr (gärna mindre :) )

jag behöver ha en stereomick just för att jag har den till fältinspelning och två mickar blir för mycket att släpa på.

tack

Per

Postad

Spontant känns det som problemet med brus ligger på dina mikrofonförstärkar. Får man fråga vad du använder som inspelningsmedium? Är det en kamera?

nja problemet ligger nog lite här och där skulle jag tro.

preampsen jag använder är:

denecke ad-20 för att convertera signalen in i iriver h120 som jag kör optical in

samt juicedlink cx231

ingen av dem är väl knäpptysta men jag har problem med micken när jag kör genom preampsen på min digi002 också så antar att micken inte är helt fri från synd.

jag använder den till mycket atmosfär.

Postad

Det kan vara som du säger att mikrofoner faktiskt är problemet. Jag överlämnar tips på stereo-mikrofoner till någon annan.

Men en kommentar på att du använder "juicedlink cx231" och antagligen omvandlar till 3.5 mm stereoplugg kan det betyda att ingången på det medium efter omvandlingen inte är vidare lämplig. Du bör skicka in med Line signal till en kamera eller minst ha en hyfsad mikrofonförstärkare. Att spela in till en 3.5 mm stereo ingång känns lite farligt.

Angående användandet av denecke ad-20 vet jag inte mycket om den men se till att du kan ställa korrekt volym och ligg så nära dist-gränsen du kan utan att det distar på riktigt. Har du möjlighet till att ställa volym efter en grafisk mätare?

Om du bör ställa klocka till master/slave mellan enheterna får vara osagt men antar att du har koll på det.

//

Postad
Om du bör ställa klocka till master/slave mellan enheterna får vara osagt men antar att du har koll på det.

sånt trams :) vem behöver sådant. nej skoja bara. hade varit ganska önskvärt men några sådana finesser har jag tyvärr inte. får synka manuellt i protools i efterhand

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...