Gå till innehåll

Hur fick ni ert första filmjobb?

Recommended Posts

Postad

Halloj! Ny här, vet inte riktigt var jag ska börja men ja nånstans iallafall.

Jag undrar hur ni fick ert första jobb inom filmbranschen, TV, eller reklam, framför eller bakom kameran osv. Ni som jobbar med film vänder jag mig främst till.

Hur gick ni tillväga? Skickade ni massa ansökningar med showreels till bolag eller personer. Var det via kontakter, släkt eller vänner eller att ni registrerade er på nån förmedlingssida och att någon ringde upp eller kontaktade er.

I så fall vad hände sen?

Vad har ni för råd till mig?

(Jag läser själv film i London på LFA och funderar på att flytta hem 1 år och sen kanske tillbaka, kan behöva en lite knuff och inspiration.)

Postad

Jag gick en stuntutbildning för film i Stockholm, och film producenter kom in och tittade och plockade ut folk som de villa ha med i scener. Allt ifrån statister, till att bli kastad in i en vägg : )

Så poängen med detta är att skaffa sig kontakter. Alltså träffa folk. mycket folk. Den som träffat mest folk vinner, kan man säga.

Postad
Jag gick en stuntutbildning för film i Stockholm, och film producenter kom in och tittade och plockade ut folk som de villa ha med i scener. Allt ifrån statister, till att bli kastad in i en vägg : )

Så poängen med detta är att skaffa sig kontakter. Alltså träffa folk. mycket folk. Den som träffat mest folk vinner, kan man säga.

Coolt! Stuntutbildningar ser ju kul ut.

Så arbetsförmedlingen OSV. är inte alltid att räkna med vad jag förstått.

Postad

Klart du ska gå en om du är intresserad : )

Kom ihåg att aldrig svara att du tycker om att göra illa dig, om läraren frågar dig varför du vill bli stuntman. Hela iden är ju att man inte ska göra illa sig! Mycket viktigt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...