Sunshine Postad 26 augusti 2009 Postad 26 augusti 2009 Jag är en sån som skriver mycket, och har skrivit många olika saker ( dock för byrålådan mest) Jag har börjat förstå mer vad jag vill med mitt skrivande på senare tid. Jag har ganska udda ideer, det är en blandning av spiritualism och hollywood, så jag vet inte riktigt var jag ska vända mig. Mitt senaste alster är väldigt lämpad för animation, det händer extremt mycket saker i den(kanske för mycket) och skulle vilja få ut det nånstans. Det stora problemet är väl att hitta rätt ställe( om det finns ens, men det tror jag) och att få folk att förstå ideen på samma sätt som man själv. Jag har tröttnat på att vänta, jag vet att ingenting händer om man bara går och väntar. Men samtidigt undrar man var sjutton man ska vända sig. . .nån som har något förslag? Jag är begränsad på det sätt att jag också bara skriver, jag har inga större chans och förmåga på t.ex regi och allt annat. Det är endast skrivande som jag är"tränad" i. 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 26 augusti 2009 Postad 26 augusti 2009 För det första: Flytta ifrån Gävleborgs län :p Det gjorde i alla fall jag & efter det kändes genast allting mycket bättre. Nämen allvarligt talat … Leta efter folk som du kan göra film ihop, för de finns därute. Och om du har skrivit klart ett novell- eller långfilmsmanus kan du ju kontakta producenter & pitcha. 0 Citera
daarco Postad 26 augusti 2009 Postad 26 augusti 2009 Helt rätt att flytta från Gävle.... Men gå aldrig och vänta! Gör något! Perfekt början är ju att skriva här (som du precis har gjort), nu har du redan två personer som är intresserade av vad du har skrivit. Själva metoden att animera eller filma får man kolla upp på tex Google. Learning by doing : ) men seiöst, gå aldrig och vänta på att andra ska göra något. Börja med att kolla upp lite gratis animering program på nätet. Gör en fem sekunders test film. Visa, och du har fler folk som vill hjälpa till med en tio sekunders test film nästa gång. Men jag vill hjälpa till...fast du inte har en test film : ) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.