Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Är grön i AE men håller på och lär mig så nu till frågan. Jag har ett prekeyat material som ska ovanpå en redan existerad film. Saken är den att jag vill få det att se så "oinklippt" som möjligt och undrar då hur man får till effekten så att kanterna fadas in. (det är en utkeyad tentakel, och jag vill att tentakelns konturer då skall "ätas" in lite av bakgrunden).

Jag la på en effekt som heter box blurr men denna effekt verkar inte vara den rätta då kanterna fadas in men samtidigt uppkommer en urfadad ram runt hela tentakeln.

Hoppas ni förstår frågan.

/Anton

Postad

Choke Matte.

Det finns massor av saker som spelar in - det är egentligen det svåraste momentet i keying - att få det att se ut som det passar in...

Keyingen i sig

Färgkorr förgrund/bakgrund

Lightwrap förgrund

Skärpa förgrund/brakgrund

Brus förgrund/brakgrund

//Max

Postad

Okej, jo jag har ju färg/ljuskorrigerat, men kanterna känns aldeles för skarpa fortfarande så jag bara undrar om det fanns någon sådan funktion (kan ju behöva till senare projekt också).

Tack för tipsen iaf Max. Uppskattas.

/Anton

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...