Film Anton Postad 23 augusti 2009 Postad 23 augusti 2009 Hej! Är grön i AE men håller på och lär mig så nu till frågan. Jag har ett prekeyat material som ska ovanpå en redan existerad film. Saken är den att jag vill få det att se så "oinklippt" som möjligt och undrar då hur man får till effekten så att kanterna fadas in. (det är en utkeyad tentakel, och jag vill att tentakelns konturer då skall "ätas" in lite av bakgrunden). Jag la på en effekt som heter box blurr men denna effekt verkar inte vara den rätta då kanterna fadas in men samtidigt uppkommer en urfadad ram runt hela tentakeln. Hoppas ni förstår frågan. /Anton 0 Citera
Max_H Postad 23 augusti 2009 Postad 23 augusti 2009 Choke Matte. Det finns massor av saker som spelar in - det är egentligen det svåraste momentet i keying - att få det att se ut som det passar in... Keyingen i sig Färgkorr förgrund/bakgrund Lightwrap förgrund Skärpa förgrund/brakgrund Brus förgrund/brakgrund //Max 0 Citera
Max_H Postad 24 augusti 2009 Postad 24 augusti 2009 Brakgrund är en ny filmterm. Ska bara uppfinna vad den betyder... /Max 0 Citera
Film Anton Postad 24 augusti 2009 Författare Postad 24 augusti 2009 Okej, jo jag har ju färg/ljuskorrigerat, men kanterna känns aldeles för skarpa fortfarande så jag bara undrar om det fanns någon sådan funktion (kan ju behöva till senare projekt också). Tack för tipsen iaf Max. Uppskattas. /Anton 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.