Gå till innehåll

Encore CS4 Kraschar


petham

Recommended Posts

Hej, jag har problem med Adobe Encore CS4 4.0.1.048 som kraschar varje gång jag försöker starta det(detta har börjat hända idag). jag har provat att öppna pågående projekt och att skapa nya men när rutan "preparing transcode settings" kommer fram kraschar programmet.jag har läst lite och hittat engelskspråkiga forum där liknande problem tas upp, och jag testade som det stod att skapa en ny användare (Windows xp) och då fungerade Encore på den nya användaren, men det fungerar inte på den användare som jag vill använda. så vad är problemet? kan någon ge mig tips om hur jag ska göra?

 

Jag har även problem med Premiere Pro CS4 (senaste uppgraderingen) som kraschar ibland vet inte vad som är felet där heller...

 

Jag använder:

Adobe encore 4.0.1.048

Windows xp sp3

nvida GeForce 9500 gt

3GB RAM

Intel core 2 duo blahablaha 3GHz

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej. Nu Fungerar min dator knapt alls längre, jagt har försökt åtgärda problemet men bara förvärat det,så nu testar jag att formatera och instalera om windows men då jag ändå gör det så undrar jag om windows vista är bättre än xp för användning av premiere pro CS4?

 

Jag har tröttnat på XP nu, som inte är bra till annat än att få virus och andra fel.

Men jag har inte velat installera vista då det har fått så mycket dålig kritik, dessutom gillar jag inte gränssnittet där... men om det fungerar bättre Windows xp så kanske jag ska byta till vista (jag har nämligen ett ex av vista redan, som jag aldrig har installerat...).

 

Och ja såvitt jag kan bedöma var krascherna i premiere ganska slumpmässiga, men nu får jag inte igång något program alls, så just nu struntar jag i det :( ...

 

Men eftersom jag inte kan öppna Premiere eller något annat cs4 program kan jag inte inaktivera licensen som man blir rekommenderad att göra vid avinstallation vad händer om jag inte gör det? jag kan väl ändå installera om det efter att jag formaterat eller vad händer då?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det låter definitivt som att din burk är racklig. Går det inte att avaktivera så är det inget du kan göra. Varje licens går att aktivera 2ggr (ex Stationär och Laptop men dom får inte köras samtidigt).

 

Skiter det sig efter ominstallation ringer du kundtjänst på 08-585 366 92 som fixar det.

 

Vista kräver MYCKET minne. Om du kan, har råd osv - släng i ytterligare 3GB och Vista 64 så blir det milsvid skillnad på prestanda. Annars skulle jag nog själv ligga kvar på XP. I min egen produktionsburk kör jag 8GB och Vista 64 för tillfället - funkar väldigt bra. Tror iofs att Windows 7 blir klart bättre.

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...