Kalsup Postad 17 augusti 2009 Postad 17 augusti 2009 Hej jag håller på med lite små filmmer hemma bara på skoj. och för ett tag sen så hittade jag lite effecter som redan var färrdiga som blod och gun flash och lite blandat. vissa av efekterna fasnar precis som dom ska men vissa bara försvinner när jag sparar filmen och det är bara "elden" som kommer från vapnet. och jag har försökt med det mesta men jag får det inte till att funka. Jag är tacksamm för all hjälp tackar på förhand Mvh Kalsup 0 Citera
Raw Postad 18 augusti 2009 Postad 18 augusti 2009 det skulle vara bra och veta vilket program du använder och allmänt lite mer information som t.ex. när du säger att dom "fastnar"... 0 Citera
Kalsup Postad 19 augusti 2009 Författare Postad 19 augusti 2009 ok jag ber om ursäkt för att vara otydlig my bad. jag använder Adobe after effekt 7.0 och fastnar menar jag att effekterna fastnar på den den filmen som jag har sparat som den slutliga "produkten" alltså effekterna försvinner inte efter att jag har sparat filmen. 0 Citera
Quantum Postad 19 augusti 2009 Postad 19 augusti 2009 ok jag ber om ursäkt för att vara otydlig my bad. jag använder Adobe after effekt 7.0 och fastnar menar jag att effekterna fastnar på den den filmen som jag har sparat som den slutliga "produkten" alltså effekterna försvinner inte efter att jag har sparat filmen. ???????? "vissa bara försvinner när jag sparar filmen och det är bara "elden" som kommer från vapnet" Jag vet inte riktigt vad du vill åstadkomma? Vill du att dem ska försvinna eller ville du inte? Förklara gärna mer specifikt vad du gör och vad som händer ;) 0 Citera
Max_H Postad 19 augusti 2009 Postad 19 augusti 2009 Du får nog förklara ingående vad du gör och vad som inte fungerar... Exempelvis så här: Track 3: Gunflash med blendmode "Softlight" och "Glow effekt" Track 2: Blodsplatter med blendmode "Screen" Track 1: DV-klipp av en snubbe med vapen Vid export via renderque till en DV AVI-fil, försvinner Gunflash-effekten. //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.