Medokin Postad 16 augusti 2009 Postad 16 augusti 2009 Jag har sökt här på forumet men hittar inte det jag letar efter. Det kan låta konstigt, men jag skulle behöva lite hjälp/tips på bra frågor man kan ställa till en person under en intervju. Intervjun ska handla om själva personen som blir intervjuad, vem h*n är osv. Det är inget speciellt ämne som ska tas upp, utan som sagt, handla om personen i sig. Jag kommer nämligen åka Transsibiriska järnvägen om ca 1mån, och jag hade tänkt att filma resans gång, och det skulle vara kul att få med en intervju på en person som åker tåget. 0 Citera
bondlurken Postad 16 augusti 2009 Postad 16 augusti 2009 Om du plockar ut personer som ser intressanta ut(klädsel,packning)eller på annat sätt sticker ut har du nog hälften vunnet. Fråga var dom varit? vart dom är på väg? Namn? barn? intressen? Kallaste dom varit med om? godaste maträtten? dåligaste maträtten? Om dom varit med om nån märklig händelse i sina liv? Om dom jagar eller fiskar?(bästa jakt/fiskehistorien) Du kan väl fråga om allt mellan himmel och jord beroende på vad du vill med filmen/intervjun Helt säkert får du intervjua en massa personer innan du får något som blir riktigt bra Hoppas att du får en lyckad resa, och tipsa oss gärna sen var man kan se din film. 0 Citera
Medokin Postad 17 augusti 2009 Författare Postad 17 augusti 2009 Om du plockar ut personer som ser intressanta ut(klädsel,packning)eller på annat sätt sticker ut har du nog hälften vunnet. Fråga var dom varit? vart dom är på väg? Namn? barn? intressen? Kallaste dom varit med om? godaste maträtten? dåligaste maträtten? Om dom varit med om nån märklig händelse i sina liv? Om dom jagar eller fiskar?(bästa jakt/fiskehistorien) Du kan väl fråga om allt mellan himmel och jord beroende på vad du vill med filmen/intervjun Helt säkert får du intervjua en massa personer innan du får något som blir riktigt bra Hoppas att du får en lyckad resa, och tipsa oss gärna sen var man kan se din film. Tack för tipsen. Tanken är att jag ska göra en slags "vlog" av resan, men lite eftertanke har jag faktiskt på hur det ska se ut. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.