Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Jag letar efter nåt som man kan spela in V/O (voice over) på. Har kollat på Zoom H4, men det är en dyr grej. Finns nåt som är lika bra, fast för en billigare peng? Det jag ska spela in är V/O till recensioner. Men om jag skulle köpa Zoom H4, behöver jag köpa en mikrofon till eller duger H4:ans mick/ar?

Postad

"Skitbra" är ju dyrt i mina öron :) Och har du inget "skitbra" ljudkort så finns det risk att du behöver köpa nytt där också.

En preamp är en förstärkare, i detta fall en mikförstärkare. Som du kopplar din mik till. Miken och mikförstärkaren är de första delen i kjedjan och är viktiga att inte snåla på om man vill ha "skitbra" ljud. Nästa del om du ska spela in i datorn är A/D omvandlaren, analog-digital konverteraren. Den sitter i ljudkortet. Ju bättre ljudkort, desto bättre a/d omvandlare och desto mindre brus etc.

Postad

Nej till line in på datorn, kör du mik in på datorn så använder du ljudkortets mikpreamp vilken ofta är riktigt riktigt dålig. Duger till att koppla in ett headset till skype och liknande men är ofta inte till för att förstärka signalen så bra och mycket som behövs till ditt ändamål.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...