roppe Postad 28 juli 2009 Postad 28 juli 2009 Hej! Till den som kan hjälpa mig med detta. Jag har fått filmsekvenser med "MOV00A" som codec eller vad det nu heter. Sekvemserna kommer från en nyinköpt kamera Panasonic. Har inte beteckningen, men jag vet att den har en prislapp på 2.500-eller 3.000:-sek. Men, men, jag vill ha över sekvenserna så att Adobes Premiere pro kan läsa dito. Tacksam för alla tips och som vanligt, helst ett konverteringsprg. som är kostnadsfri. 0 Citera
Kimster Postad 28 juli 2009 Postad 28 juli 2009 Mjae MOV00A låter mer som att det är filnamnet, och det säger egentligen ingenting om vilken kodek den innehåller. Kodek brukar normalt inte synas, utan det är filformatet som syns som "efternamn" t.ex. MOV00A.mov eller MOV00A.avi det är texten efter namnet som är mer intressant. Dock gäller det att man ställer in Windows att inte dölja det, vilket normalt är standard (av någon oförklarlig anledning) Dock är risken att det inte heller säger hela sanningen. Så mitt tips är att du ger oss komplett namn på kameran. Om inte någon annan här vet vad det är för filer. 0 Citera
roppe Postad 28 juli 2009 Författare Postad 28 juli 2009 Mjae MOV00A låter mer som att det är filnamnet, och det säger egentligen ingenting om vilken kodek den innehåller. Kodek brukar normalt inte synas, utan det är filformatet som syns som "efternamn" t.ex. MOV00A.mov eller MOV00A.avi det är texten efter namnet som är mer intressant. Dock gäller det att man ställer in Windows att inte dölja det, vilket normalt är standard (av någon oförklarlig anledning) Dock är risken att det inte heller säger hela sanningen. Så mitt tips är att du ger oss komplett namn på kameran. Om inte någon annan här vet vad det är för filer. Den som äger kameran är på resande fot och jag når inte honom för nu. Jag har letat efter den kamera jag tror att det är. Panasonic NV-GS80 Ser ute på nätet att det är många som just har detta problem, speciellt JVC om man får nämna detta? En del var så uppgivna att de ville ha pengarna tillbaka från inköpet, därför att de inte kunde redigera sina filmer i de vanligaste formaten AVI ....etc.. etc.. eller i de format som deras program tillät. Så är det ju i mitt fall oxå. Jag får tacka för post och hoppas att du kan hitta eller finna ett tips till mig? 0 Citera
roppe Postad 28 juli 2009 Författare Postad 28 juli 2009 Den som äger kameran är på resande fot och jag når inte honom för nu. Jag har letat efter den kamera jag tror att det är. Panasonic NV-GS80 Ser ute på nätet att det är många som just har detta problem, speciellt JVC om man får nämna detta? En del var så uppgivna att de ville ha pengarna tillbaka från inköpet, därför att de inte kunde redigera sina filmer i de vanligaste formaten AVI ....etc.. etc.. eller i de format som deras program tillät. Så är det ju i mitt fall oxå. Jag får tacka för post och hoppas att du kan hitta eller finna ett tips till mig? Jag hittade till slut att det är en fil med ext. "MOD" Alltså är hela filnamnet "MOV00A.MOD" Om det är till någon nytta i sökandet? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.