Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

tjena

undrar bara om vilket program som är bäst, har bara hittills använt windows movie maker eftersom det är gratis.

är pinnacle 12 bättre? det är bra prisklass(för mig) och verkar ju bättre än movie maker.

finns det ngt annan i samma prisklass??

för och nackdelar med båda??

mvh axel

Postad

Ja du, om du jämför pinnacle och moviemaker så finns det enorma skillnader.

Fördelarna med moviemaker - nej som jag ser det finns det inga. Jo, det kraschar kanske lite mer sällan.

Fördelar med pinnacle - Du kan göra ca 100ggr mer saker.

Ska du bara välja mellan dom så är pinnacle överlägsen.

Postad

Hej. Varför tycks Pinnacle studio vara det man väljer som amatör? Hmm.

Vist, det är mycket bättre än Movie Maker och vist är det enkelt och riktigt bra på vissa sätt men om man vill lära sig redigera och få någon som helst frihet bör man absolut inte ha något med det att göra, lika lite som Movie Maker.

Kolla in de här programmen i stället (tagit priserna från Dustin.se)

Om du har mac: Apple Final Cut Express 4.0 - 1 795,00 kr

Om du har PC (Windows): Adobe Premiere Elements 7 - 995,00 kr

Vissa medlemmar här tycks propagera för Sony Vegas. Om det vet jag noll och nada och skulle nog inte överväg det heller då det är ett lågbudget program för amatörer och inte har någon professionell motsvarighet, men men:

Vegas Movie Studio 9 Platinum - 845,00 kr

Om du därtill är studerande tror jag både att Apple och Adobe har studentrabatter.

Lycka till.

/Pontus W

Postad

Nja. Nu läste du nog inte riktigt vad jag skrev. Jag väljer pinnacle "om det är mellan de två".

Men får man välja på vilken som helst i ammatörnivå så väljer jag elements.

MEN...frågan är alltid vad man vill göra. Ska man endast klippa och absolut inte något annat - ja då spelar det ju inte någon roll. Man ska ju trots allt se till konsumentens behov.

Pinnacle lär vara det mest användaarvänliga programmet men elements är ju både stabilare och går att utveckla vidare om man vill.

Postad

Vissa medlemmar här tycks propagera för Sony Vegas. Om det vet jag noll och nada...

Och då kanske du inte skall döma det heller?

...och skulle nog inte överväg det heller då det är ett lågbudget program för amatörer och inte har någon professionell motsvarighet, men men:

Vegas Movie Studio 9 Platinum - 845,00 kr

Ja vegas movie studio 9 platinum kostar 845 kr, helt korrekt.

Däremot tex Sony Vegas PRO 8.0 som dom flesta på forumet menar när dom propagerar för Vegas kostar sina dryga 6.500 kr och är ett kanon program för en amatörfilmare.

Jag har själv avänt det ett bra tag men har konverterat till CS4.

I alla fall! Så rekomenderar jag skarpligen pinnacle 12 framför movie maker. Du har sååå mycket fler möjligheter i det programmet, chroma keying är till exempel bara en av alla fler funktioner du kan använda dig av. Så inget snack om saken om du överväger mellan dessa 2 program, pinnacle 12 it is.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...