haddock_92 Postad 8 juli 2009 Postad 8 juli 2009 Hej, Jag skulle vilja bygga en green screen. Jag skulle vilja använda tyg, vilken typ av tyg är lämpligt att använda och vilken kulör är den bästa? Var kan man köpa tyget? 0 Citera
Kimster Postad 8 juli 2009 Postad 8 juli 2009 Frågan är inte ny. Sök runt lite här så hitta du nog svaret eller en tråd att ställa kompleterande frågor i. 0 Citera
Quantum Postad 9 juli 2009 Postad 9 juli 2009 Om du köper redan grönfärgat tyg så vågar jag inte påstå att du bygger en green screen. Dock om du väljer att färga den själv så! :) Svenska namnet på den är nåt i stil med marsipan grön. Det var i alla fall den kulören han fick när han visade upp en bild. http://www.videoguys.com.au/ProdImages/chromaGreen.jpg Om du inte tänker färga den själv är det nog bättre att köpa en. Du får större tyg utan att behöva sy ihop en massa mindre bitar. Tubetape.com är i sådana fall ett bra alternativ. 0 Citera
haddock_92 Postad 10 juli 2009 Författare Postad 10 juli 2009 Var kan man köpa tyg i färgen "marsipan grön"? 0 Citera
Quantum Postad 10 juli 2009 Postad 10 juli 2009 Gå in och fråga på en vanlig tygaffär. Det borde funka. Varken jag eller min kompis har någon erfarenhet av att köpa tyg i marsipan grönt, bara färg. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.