cutecats Postad 5 juli 2009 Postad 5 juli 2009 Hej jag har haft ett problem med installeringen av quicktime ganska länge nu och ja grejen är den att jag gärna vill ha just quicktime för att många trailers visas bara på apple som i sin tur bara spelas upp i quicktime. problemet är att när jag precis har installerat quicktime eller itunes så kommer det upp en ruta som säger "systemadmisatören har angett systemprinciper som hindrar den här installationen" och ja jag har googlat men inget finns det att hitta :/ är det brandväggen som är problemet? det känns som att ett program som quicktime borde va lätt att installera så ja det är väll inget stort problem hoppas jag? har vista föresten. tack 0 Citera
beta75 Postad 5 juli 2009 Postad 5 juli 2009 Om du kör vista eller windows 7 så kan du antingen välja att stänga av firewall och att köra programmet som administratör. Det senare gör du genom att högerklicka och välja just "kör som admin.." /KN 0 Citera
cutecats Postad 6 juli 2009 Författare Postad 6 juli 2009 helt plötsligt när jag satte på datorn idag så funkade det... men jo tack för tipsen :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.