DigitalDirt Postad 1 juli 2009 Postad 1 juli 2009 Hallå people. Har länge velat försöka filma duvor som sitter på en elledning och som blir skrämda och flyger iväg.... vill använda det i någon musikvideo när låten kommer igång eller liknande.... lätt tänkte jag, men första problemet var att jag inte hittade några duvor alls på ledningar.... nu har jag börjat hitta några ställen där det sitter 1-3 stycken... kan säkert räcka.... men nästa problem... hur får man dem att bli skrämda och flyga iväg därifrån medans man filmar ? har försökt utan film och busvissla, klappa, skrika... men inte fan bryr dem sig... någon som har nån bra idé ? 0 Citera
Jonis Film Postad 2 juli 2009 Postad 2 juli 2009 Kasta sten på dem! Inte lär det ju träffa, men om det kommer tillräckligt nära så flyger dom nog iväg. Eller en lite brutalare version, skjut med airsoft pistol på dom... 0 Citera
Carl W Postad 9 juli 2009 Postad 9 juli 2009 Be elverket köra på full strömstyrka elledingarna, nejdå. Fotbollsmatchs-tuta, finns på teknikmagasinet (115 db) för hundra spänn!: http://www.teknikmagasinet.se/ ps. sök på "gasdrivet horn" 0 Citera
Marlon_Jonsson Postad 12 juli 2009 Postad 12 juli 2009 Sök dig till lantsvägar med "bondduvor" dessa är mycket mer lätt skrämda. 0 Citera
Melwin Postad 9 augusti 2009 Postad 9 augusti 2009 knallpulver skulle nog funka !, allt som låter högt! 0 Citera
DigitalDirt Postad 11 augusti 2009 Författare Postad 11 augusti 2009 det där med tutan har jag nog högt förhoppningar på... ska prova det.... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.