Gå till innehåll

Flera hundra menyer på en DVD?


Ante_O

Recommended Posts

Håller för tillfället på med en dvd som skall innehålla ett bildspel, där varje bild kommer ha en knapp för att spela upp en informativ ljud-upptaging om den aktuella bilden, och en knapp för att få fram en informations text för den aktuella bilden.

 

Det enklaste alternativet (och även det enda jag kan komma på) att göra detta, är att göra varje bild till en meny och så även deras "bild med ljud" och "bild med information".

 

Detta är i praktiken inget problem, dock har jag svårt att hitta ett authoring-program som klarar av att ha hundratals menyer. Använder för tillfället "DVDlab Pro 2", och det verkar inte klara av detta.

 

Någon som vet om något annat authoring-program som klarar av detta?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Share on other sites

Begränsningen ligger inte i programmet, det ligger i DVD-specen. Menyerna får vara högst 1GB stora tillsammans och vad jag vet spelar inte antalet någon roll där. Jag är osäker på vad som räknas in, dvs om ljud och rörlig bild räknas in i storleken men jag är ganska säker på att det räknas in.

 

Dvs;

- 1 meny som är 1.5GB = Fungerar inte

- 100 menyer som är 0.9 GB = Fungerar

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...