Gå till innehåll

Manusgrupp i Stockholm


Pandan

Recommended Posts

Hej alla därute!

 

Funderade på att försöka dra ihop en handfull människor och träffas en gång i veckan i ett par timmar på ett fik nånstans i stan och diskutera egna manusideér, läsa varandras, bollplanka och så vidare. Har själv en del grejer skrivna och även om det funkar bra att lägga upp grejerna här vore det kul med lite mera insatthet och tydligare respons genom att sitta och spåna tillsammans över vad man har.

 

Finns det något intresse för att dra ihop ett sådan krets? Tanken är att utveckla sina ideér och hjälpa varandra samtidigt som man får utrymme för att diskutera massa film.

 

 

 

"To begin... To begin... How to start? I'm hungry. I should get coffee. Coffee would help me think. Maybe I should write something first, then reward myself with coffee. Coffee and a muffin. So I need to establish the themes. Maybe a banana nut. That's a good muffin."

Länk till kommentar
Share on other sites

Själv har jag ingen regierfarenhet, men om det skulle blomma ut ett gemensamt projekt så vore det självklart intressant för min del att delta i det. Till exempel om alla bearbetar fram en idé, sedan står en för manus, en för regi osv, dock i en gemensam produktion.

 

Dock så var grundtanken att få ihop en dag i veckan regelbundet där man ses och hjälper varandra med sina manusidér, till en början i alla fall. Skulle det leda till något större vore det väldigt intressant.

 

Håller förövrigt på med en kortfilmsserie där det första manuset är klart och ideén för tre till är framlagd. Ett sådant projekt vore väldigt intressant att utveckla med flera andra personer för att få olika infall och synvinklar i framställandet.

 

Om du har något intresse för det skicka gärna ett personligt mail.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Ifall jag flyttar till Stockholm är jag också med. Men det är tveksamt ifall jag faktiskt ska flytta dit. Det är mycket möjligt att det blir utomlands istället. Kan förresten passa på och tipsa er här på fourmet om ett intyg som heter E 303, ifall ni har A-kassa kan ni ansöka om detta intyg som gör att ni får stämpla i ett EU-land i 3 månader, om ni hittat ett arbete efter 3 månader får ni stanna kvar i landet, om ni är arbetslösa får ni åka hem till kalla Sverige igen.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=walfridson]Beror helt och hållet på genre och om det finns som mål även från 'er' sida att skapa filmerna[/citat]

 

Det där har jag också tänkt på, att starta upp en slags grupp med manusförfattare, typ Kids In The Hall/Killinggänget/Monthy Python, jag vill ju inte bli manusförfattare för mitt eget ego, nej, jag vill bli manusförfattre för att jag har en historia som jag vill berätta för så många som möjligt, just därför tror jag att en sån grupp skulle kunna passa mig, jag skulle aldrig låta mitt ego stoppa en bra historia ifrån att berättas, om det betyder att historien blir bättre ifall jag samarbetar med några andra då tycker jag att jag måste vara dum i huvudet om jag struntar i det bara för att jag vill ha hela äran själv, tyvärr, så måste man ju finna tvillingsjälar rent konstnärligt för att nåt sånt här skulle kunna fungera i verkligheten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...