Creator Postad 28 maj 2009 Postad 28 maj 2009 Hej! Jag och mitt filmteam har tänkt göra en film om vår stad, en rätt liten stad i Västergötland. Vi ska visa den på filmfestivalen här som går i höst. Det som vi vet att vi ska ha med är miljöer från staden och mer eller mindre kända människor i staden. Detta är vår första film egentligen som ska visas för en stor publik, vår första film där vi måste lägga fokus på målgrupp etc. Det ska vara lite Farväl Falkenberg-känsla över filmen har vi tänkt. En kille i teamet som pluggar på filmgymnasiet på Gotland skriver manus just nu och vi undrar helt enkelt: vad ska man ha med i en film som utspelar sig i en småstad? Vi vill få publiken att känna att de är minst lika involverade i filmen som de medverkande. Vi har tänkt ha med kopplingar mellan uteställen då och nu och sånt. Diskussioner om Facebook, YouTube, Bilddagboken och gamla/nya filmer. Publiken är från cirka 12 till 40 år med ett intresse för film. Hur ska vi få alla att uppskatta filmen? Tack på förhand! 0 Citera
Bleckert Postad 28 maj 2009 Postad 28 maj 2009 Asså ska ni göra en dokumentärfilm eller en spelfilm? om ni gör en dokumentär så gäller det ju att hitta en historia som kanske inte bara uppskattas av folk i skara utan något som har ett allmänintresse i resten av landet. detta för att få in den på festivaler osv. Om det är en spelfilm ni ska göra så måste jag fråga om skara har en "roll" i filmen. är det av största vikt att filmen utspelar sig där eller är det så att ni bara ska filma där? om staden inte har en roll så behöver ni ju inte trycka in staden bara för sakens skull utan filma där och ha med landmärken om det känns bra. /jonas 0 Citera
Creator Postad 2 juni 2009 Författare Postad 2 juni 2009 Spelfilm. Hmm, staden är en viktig del, men den ska nog mer ses som en symbolisering av karaktärernas resa (insikt, svek, inskränkhet etc). Enkelt uttryckt är det en historia om vänskap och kärlek, både till människor men också staden i sig. Sitt ursprung liksom. En sorts tillhörighet. En identitet. Tack för snabbt svar Bleckert! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.