Gå till innehåll

Bästa myggan?


emil.

Recommended Posts

Hej allihopa! Jag är ny här på voodoo film men detta låter ju som ett toppenställe så det ska bli kul!

 

Jag tänkte bara kolla om ni kan rekommendera en bra mygga till mig. Har testad diverse olika mikrofoner men har inte hittat någon ultimat.

 

Jag filmar mycket företagspresentationer med mera vilket innebär att det ofta är en eller två personer som står och pratar och det är i detta skede som jag vill veta vilken mygga jag bör använda mig av. Ska jag ha en omni-mikrofon eller en njure och vilken i så fall!

 

Hoppas någon kan hjälpa mig

 

Emil Turesson

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 år senare...

Hej. Jag ser att din fråga är några år men jag chansar ändå. Jag antar att du nu har hitta en bra mygga och då undrar jag vad det blev.

Jag har köpt 2 st AKG 417pp med phantom-matning men problemet är att de brusar alldeles för mycket jämfört med andra AKG-mickar

jag har.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hallå Matti!

 

Vilken tur att tråden dök upp igen, jag har samma fråga som Emil här tidigare. Jag kikade runt lite på Ljud & Bildmedias sajt. Men jag hittade inget direkt kit. Har du närmare information om detta så vore det toppen.

 

Ha de fint!

Johan

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...