Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Snyggt! Sjukt najs skärpedjup på dessa fotokameror asså! Men hur är formatet att jobba med? Hur långa sekvenser kan man spela in? Fins microfoningång eller får man ta det separat om man skulle spela in en film med tal?:)

Postad
Snyggt! Sjukt najs skärpedjup på dessa fotokameror asså! Men hur är formatet att jobba med? Hur långa sekvenser kan man spela in? Fins microfoningång eller får man ta det separat om man skulle spela in en film med tal?:)

Formatet funkar utan problem men va tvungen att spara om klippen i Quicktime för att sen kunna ta in det i Premiere.

Man kan spela in 5 min åt gången men mic ingång finns ej. får köra ljudet separat och synka till kamerans mic. Canon 5D Mark II har däremot Micingång och Full HD. Det blir min nästa kamera :)

D90 spelar in i HD720, alltså 1280 (pixlar) på bredden och 720 på höjden.

Roterande slutare kan vara ett stort problem om man skakar kameran men kör man stativ så funkar det utmärkt.

Postad
Formatet funkar utan problem men va tvungen att spara om klippen i Quicktime för att sen kunna ta in det i Premiere.

Man kan spela in 5 min åt gången men mic ingång finns ej. får köra ljudet separat och synka till kamerans mic. Canon 5D Mark II har däremot Micingång och Full HD. Det blir min nästa kamera :)

D90 spelar in i HD720, alltså 1280 (pixlar) på bredden och 720 på höjden.

Roterande slutare kan vara ett stort problem om man skakar kameran men kör man stativ så funkar det utmärkt.

Är det roterande slutare som gör att bilden kan bli typ avlång när man skakar den:O?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...