RedFilm Postad 17 maj 2009 Postad 17 maj 2009 Red Film gänget va ute o grilla och jag kunde inte låta bli att filma med min nya Nikon D90. Sjukt snyggt blir det iallafall. Lite färgkorrat + lite filmburn. Vad tycks? http://www.youtube.com/watch?v=BVscTcOMNno&fmt=18 0 Citera
hugo_ponken Postad 17 maj 2009 Postad 17 maj 2009 Snyggt! Sjukt najs skärpedjup på dessa fotokameror asså! Men hur är formatet att jobba med? Hur långa sekvenser kan man spela in? Fins microfoningång eller får man ta det separat om man skulle spela in en film med tal?:) 0 Citera
RedFilm Postad 17 maj 2009 Författare Postad 17 maj 2009 Snyggt! Sjukt najs skärpedjup på dessa fotokameror asså! Men hur är formatet att jobba med? Hur långa sekvenser kan man spela in? Fins microfoningång eller får man ta det separat om man skulle spela in en film med tal?:) Formatet funkar utan problem men va tvungen att spara om klippen i Quicktime för att sen kunna ta in det i Premiere. Man kan spela in 5 min åt gången men mic ingång finns ej. får köra ljudet separat och synka till kamerans mic. Canon 5D Mark II har däremot Micingång och Full HD. Det blir min nästa kamera :) D90 spelar in i HD720, alltså 1280 (pixlar) på bredden och 720 på höjden. Roterande slutare kan vara ett stort problem om man skakar kameran men kör man stativ så funkar det utmärkt. 0 Citera
hugo_ponken Postad 17 maj 2009 Postad 17 maj 2009 Formatet funkar utan problem men va tvungen att spara om klippen i Quicktime för att sen kunna ta in det i Premiere. Man kan spela in 5 min åt gången men mic ingång finns ej. får köra ljudet separat och synka till kamerans mic. Canon 5D Mark II har däremot Micingång och Full HD. Det blir min nästa kamera :) D90 spelar in i HD720, alltså 1280 (pixlar) på bredden och 720 på höjden. Roterande slutare kan vara ett stort problem om man skakar kameran men kör man stativ så funkar det utmärkt. Är det roterande slutare som gör att bilden kan bli typ avlång när man skakar den:O? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.