Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ny film!

Har postat här ett par gånger innan men har inte varit så aktiv på forumet. Någon kanske kommer ihåg dock.

I alla fall, det är jag som redigerar alla våra filmer och vill jobba med vfx. Därför försöker jag oftast fylla filmerna med så mycket av det som möjligt, för att lära mig mer, och bryr mig oftast inte om handligen.

Detta brukar oftast vara det folk har klagat på (här på forumet och andra ställen) så här är första delen av en film serie. Lite mer handling men fortfarande iinte helt tomt på effekter även om de va mer vanliga saker.

Första filmen vi gjort på svenska så där e texter eftersom den är på youtube, men ni kan bara stänga av dem.

Som sagt förvänta er inte en oscar-värdig handling men kommentera gärna på hur man kan förbättra det till nya filmer för att ni ska vilja se den.

http://www.youtube.com/watch?v=FdzTxf4jg9Q

Postad

Med tanke på ditt showreel tycker jag inte dina vfx riktigt övertygar i denna film. En del ser bra ut. Men det kan kanske vara i kombination med skådespeleriet som det inte blir så trovärdigt. När hans (dina?) ögon lyser upp så finns det typ ingen reaktion på motspelaren, kanske missuppfattar men ja.

Sen såg det ut som du maskat ut allt utom typ ansiktet med för mycket feather runt omkring, såg sådär ut.

Antar att du grejat med puppetpin tool (en gissning) när han hoppar ner från stocken, det kan behövas lite mer arbete.

"Så mörkt var det inte", jo det var det, och det är ett problem, det är alldeles för mörkt, nån typ av extra belysning skulle ha behövts. Mer arbete på slutscenen. Känns som ni tröttnade och ville gå hem istället. Hade behövts mer fight och teleporteringar och omotiverat våld i mitt tycke med tanke på det som var innan.

Efter 3 minuter så distar musiken över, och antar att det inte ska vara så.

I helhet så är det okej effekter, men jag tror du skulle dra nytta av att få till bra råmaterial från början att jobba med. Det finns ingen större ide att lägga tid på posteffekter på material som är svårjobbat.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...