Jockzon Postad 30 oktober 2004 Postad 30 oktober 2004 I ett filmprojekt där jag ska redigera filmen ska en scen utspela sig på en fest. För att få bästa kvalitet på musiken ska jag lägga in den i filmen efteråt. Nu undrar jag hur man får musiken att låta som om den kommer från en musikanläggning t ex en stereo i festlokalen? 0 Citera
walfridson Postad 30 oktober 2004 Postad 30 oktober 2004 Du kan spela in musiken från en stereo i lokalen i efterhand. Annars, lek med audiofilter. 0 Citera
Christian van Caine Postad 31 oktober 2004 Postad 31 oktober 2004 Lyssna noga när dom spelar musik "ur högtalarna" på vilken rulle som helst, det är INTE ur högtalarna, su du kan lätt & ledigt spela upp den i stort sett hur du vill så länge något i bilden talar om att det är högtalarmusik :) However, om du vill ge sken av ett uteställe med möe bröl & slammer, så kan du lägga tung distig kompression, notchfiltrera ut en massa mellanregister, skära bort allt över 11-13KHz, & lägga ett lätt & luftigt reverb med kort kling-tid på :) Bäst blir det om du använder en multiband-kompressor & kör HÅRD j***a kompression på basen & lättare på dom andra registren. Då kan du dessutom döda midden direkt i kompressorn :) Sen behövs det givetvis bakgrundssorl för att få det bra i en pub exempelvis. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.