Joakim Postad 30 oktober 2004 Postad 30 oktober 2004 Här är mitt grovmanus till en (mycket) kort film jag ska göra som ett projektarbete. Tänkt publik är i första hand studerande på Medieteknikprogrammet på KTH och därför kan kanske delar av manuset kännas lite "internt". Kommentarer, kritik och synpunkter uppskattas mycket!! Mvh JoakimAkademiskKvartGrovmanusVersion3.rtf 0 Citera
Martin1604319260 Postad 30 oktober 2004 Postad 30 oktober 2004 Jävligt kul, kanske saknas något om den ska slå mer än på KTH dock. Lägger du upp när det är klart? Lyxigt mineralvatten :) 0 Citera
John Postad 30 oktober 2004 Postad 30 oktober 2004 Tyckte att det var jobbigt att titeln stod på varje sida... Därför hade jag svårt att fortsätta läsa, tänker läsa klart när jag inte är lika trött, början verkade lovande... Men som sagt det stör med titeln på varje sida, det känns som om den börjar om och om och om. Så: nu har jag läst. Sen så kan du gärna specifiera tidigare i manus att mannen i sängen är Kim, det gjorde i alla fall mig konfunderad. Sen tycker i alla fall jag att man känner sig lurad när allt har varit en dröm, även om din poäng är rolig. Det kan funka. 0 Citera
Joakim Postad 30 oktober 2004 Författare Postad 30 oktober 2004 Titeln högst upp på varje sida ryker definitivt till nästa version. Läste någonstans att det "skulle vara så" och tänkte att det är väl bäst att hålla sig till konventionen, men jag håller med om att det stör läsningen och uppenbarligen är det långt ifrån ett måste. Tack också för påpekandet att jag missat att skriva ut namnet första gången huvudpersonen nämns - ska fixas. Att man känner sig lite lurad, obehaglig till mods och kanske t.o.m. lite smårförbannad när man sett slutet är precis min mening. Men det är förstås inte meningen att det ska kännas förutsägbart, klichéartat och abrupt, vilket jag är lite orolig för. Tyck mera!! 0 Citera
John Postad 31 oktober 2004 Postad 31 oktober 2004 Jo, det kan tendera att det blir kliche, eftersom så fort det börjar hända konstiga saker så tänker åtminstonde jag att, ja ja det är en dröm.. Då skulle det vara kul om det inte var det.. Han kanske har uppfunnit något nytt super färdmedel.. Typ som "startrek beaming", han går ju faktiskt KTH ;) Föresten: Vart har du läst att det ska vara så? Med rubriken överst på varje sida? På första sidan ja, men efter det tror jag inte att jag läst någonstans.. Jag har tvärtom läst motsatsen.. 0 Citera
Joakim Postad 31 oktober 2004 Författare Postad 31 oktober 2004 Kollade upp sidan där jag trodde mig ha läst det och mycket riktigt så var det jag som läst fel. :) 0 Citera
John Postad 31 oktober 2004 Postad 31 oktober 2004 Jo jag tänkte väll:) Mer så att de inte lurat i dig nått som kan bli väldigt jobbigt om du tänkt att lämna iväg ditt manus. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.