Gå till innehåll

klippa ihop miljöer


Recommended Posts

tja

jag håller på med min första "riktiga" film och har stött på ett problem. förra helgen så skulle filmen spelas in och vi hade hittat en perfekt inspelningsplats.

 

filmen ska utspela sig på ett litet sommarställe mitt ute i skogen ungefär som evil dead. som sagt vi hade hittat en perfekt inspelningsplats vi tog vårt pick och pack och åkte dit, allt var frid å fröjd till kameran la ner och käka upp allt vårt råmaterial. fanns inte mkt mer att göra än att åka hem.

 

inspelningsplatsen ligger 20 mil bort, det är 40 mil tur och retur, bensinkostnad runt 350 kr. plus att vi behöver 2 bilar för att få med oss alla saker, skådespelare och team. det ger oss bensinkostnader på 700 kr plus mat.

 

eftersom vi alla är fattiga studenter och endast 2 som finansierar så har vi inte råd att åka ut dit igen inom en snar framtid och skådespelarna är upptagna med annat så dom kan inte avvara en hel helg. (dålig planering kanske)

 

vi blev tvugna att hitta en ny inspelningsplats på närmare håll för att hålla ned kostnaderna, vilket vi nu har gjort dock är den inte perfekt. huset som sådant fungerar bättre än det förra men miljön runt omkring är rent ut sagt kass. det nya huset ligger på en tomt till ett annat hus och tomten i sin tur ligger mitt i ett villaområde, det går även en stor asfalterad bilväg utanför.

 

det här gör ju inte miljön särskilt skräckinjagande och man får inte alls samma klaustrofobiska känsla som man fick vid det andra huset.

 

nu kommer jag till min fråga efter all denna historia :D hur ska vi kunna få publiken att köpa att det här huset ligger mitt ute i ingenstans? hur ska vi skapa den illusionen på bästa möjliga sätt?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Hade du något av det ni filmade först kvar? Isf kanske du kan använda lite av det som etablireingsbilder. Typ visa stugan och omgivning på långt håll. Sen är det ju bara att filma skådisarna mot saker som hade kunnat ligga vid den första stugan. Alla inomhusscener borde ju gå bra t.ex.

 

Hoppas det löser sig!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...