Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag har en musikvideo som jag skall ha upp på min hemsida (ca 3 min lång). Jag har bränt ut den från Premiere Pro i avi och sedan tog jag in det i Encore och brände ut det till Flash Video, jag fick då flera filer, vet inte helt vad det är men tror den ena är en flashspelare eller dyl. Någon som vet hur jag nu går tillväga för att få det att spela på min hemsida? Storleken på filen blev ca 20 mb i 640x480 och kvalitén är bra.

Jag såg en gång som använde sig av Dreamweaver och därifrån fick en embeded code som han bara klistrade in på sin hemsida (som stöder embeded code, precis som min gör) men jag minns inte exakt hur han gick tillväga, någon som har koll eller har ett bättre tillvägagångssätt? :q

Mvh Alex

Postad
Gör du det i Encore får du ju en komplett hemsida, tex Atlantis - Västerås 1990

Tiden går, det är jag som står till vänster i bild och spelar bas. :)

Alex, jag glömde skriva det viktigaste:

När du låtit Encore ta hand om det skall du leta efter en fil som heter index.html som ligger i den mapp Encore skapar. Dubbeklickar du på den kommer allt att öppnas upp i din webläsare.

Flytta över hela mappen med innehåll samt dess undermapp Sources med allt innehåll till valfri server så är det bara att köra på och kolla på det från servern. :)

Postad
Alex, jag glömde skriva det viktigaste:

När du låtit Encore ta hand om det skall du leta efter en fil som heter index.html som ligger i den mapp Encore skapar. Dubbeklickar du på den kommer allt att öppnas upp i din webläsare.

Flytta över hela mappen med innehåll samt dess undermapp Sources med allt innehåll till valfri server så är det bara att köra på och kolla på det från servern. :)

Länkar jag till index.html-filen då?

Sorry, gjorde det smarta att svara innan jag kollat länken......men om man inte vill ha det som egen sida utan bara lägga upp en film på en befintlig sida, då länkar man bara till index.html-filen eller? Vet du något om embeded code också?

Postad
Länkar jag till index.html-filen då?

Nej, du länkar bara till den mapp där index.html ligger i. Webbläsarna letar alltid efter den filen, så du behöver aldrig säga åt dom att hitta index.html då dom hittar den automatiskt.

Det du däremot skall tänka på att stora och små bokstäver har stor betydelse. Om du i Encore döpt ditt Project till AlexSubwar under Name i Build-tabben men länkar till alexsubwar så kommer det inte att fungera. Använd alltså bara små bokstäver hela tiden eller se till att stora och små bokstäver stämmer överrens.

Namnet på mappen bestäms av det du skriver i fältet Name i Build-tabben i Encore. Du kan i efterhand döpa om den till vad du vill utan problem.

Postad
men om man inte vill ha det som egen sida utan bara lägga upp en film på en befintlig sida, då länkar man bara till index.html-filen eller? Vet du något om embeded code också?

Nej, du tar kod från index.html och klistar in den i den befintliga koden. Det du behöver är den kod som pekar på vart filmerna ligger, hur stora dom är, var menyerna finns. Dvs, allt inom

till
och tänka på att lägga den på rätt ställe i den befintliga koden.

Jag har hållit på att knacka html-kod, men det var några år sedan nu.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...